Donderdag 11 november Tabernas – Crevillent 260 km

11 november 2021 - Crevillent, Spanje

Vanmorgen zijn we een wandeling gaan maken in de Tabernas woestijn. Na ruim een uur hielden we het voor gezien want het was te warm en te inspannend. (berg op berg af) Op sommige plekken kon je de zgn. cowboy dorpjes zien. Hierna zijn we naar Crivillent gereden. Onderweg maakten we weer  heerlijke hamburgers als lunch en rond 15.00 uur waren we hier op de camping.  Het is een prachtige camping en nadat we eerst één nacht geboekt hadden besloten we om er nog een dag aan vast te plakken. Dan kunnen we hier morgen op ons gemak gaan fietsen. De bedoeling is de stad Elche maar misschien gaan we ook richting kust. (Dat is heen en weer 50 km) Het is hier bloedheet aan de Costa Blanca echt nog een stuk warmer dan in Andalusië. We gaan nog lekker.

(De Tabernas woestijn (in het Spaans : Desierto de Tabernas) is één van de weinige echte halfwoestijnen van Europa (er zijn geen echte woestijnen in Europa). De Tabernas woestijn is gelegen in de zuidoostelijke deel van Almería. Het ligt ongeveer op 30 kilometer afstand van de hoofdstad Almeria. Het heeft een beschermde status als natuurgebied.

De Tabernas woestijn ligt tussen Sierra de los Filabres in het noorden en Sierra de Alhamilla ten zuid- zuidoosten. De weinige regenval, jaarlijks zo’n 200 millimeter, wordt in het gebied Levante genoemd. In de laagste delen van de Tabernas ligt de gemiddelde jaarlijkse temperatuur op ongeveer 18 ° C. ’s Nachts zakken de temperaturen in de winter eigenlijk nooit onder het vriespunt, terwijl de maxima in de zomer altijd de 40 graden overtreffen. Het gemiddeld aantal zonuren per jaar is ongeveer 3000 uur.)

1. Pauline:
    12 november 2021
    Dapper van jullie dat jullie zijn gaan wandelen!
  2. Gerard Bot:
    14 november 2021
    Ik vond dit een van de hoogtepunten van onze afgelopen vakantie. Bij Mini-Hollywood zijn we via een gammele trap naar beneden gegaan. Je hebt de foto's op mijn FB gezien.