Trinidad – Camaguay 3 april

6 mei 2015 - Camagüey, Cuba

Vanmorgen afscheid genomen van de familie na een heerlijk ontbijt boven op het terras. Naar Camaguay was een flinke rit van ongeveer 300 km. De wegen zijn minimaal en er is geen snelweg. Je komt van alles tegen. Fietsers, paardenkarren, auto”s die niet sneller gaan dan 50 km p/u en noem maar op. Onderweg zijn we gestopt bij de Valle de los Ingenios. Een mooi plaatsje waar een uitkijktoren en een markt is. Er waren veel toeristen. Verder onderweg zagen we echte cowboys het vee bij elkaar drijven. Mooi om te zien. Daarna zijn we gestopt in Santi Spritus. Ook leuk om te bekijken maar erg veranderd sinds 9 jaar geleden. Vervolgens zijn we naar Camaguay gereden waar we met behulp van een fietser bij ons hotel zijn aangekomen. We zitten midden in het centrum. Met een fietstaxi hebben we een citytour gedaan. Erg leuk, lopend was het niet te doen geweest omdat we morgen weer verder gaan naar Santiago de Cuba. In ons hotel hebben we lekker gegeten en gedronken. Slapen is minder, onze kamer ligt pal aan de straat en het is erg rumoerig. Een zeer slechte keus. Onderweg hebben we ongeveer 39 spatten regen gehad. De temperatuur varieerde vandaag tussen de 28 en 33 graden.

1. Ina Commandeur:
    8 mei 2015
    Hallo Jacco en Hennie,

Zo te lezen vermaken jullie je prima en genieten jullie van alles wat je tegen komt aan natuur, cultuur en culinair. Vooral blijven doen.

Groetjes Ina