Camaguay - Santiago de Cuba.4 en 5 april

9 mei 2015 - Santiago de Cuba, Cuba

Een flinke reisdag. Onderweg was niet echt veel te beleven. Rond 14.30 uur waren we bij ons hotel. Een enorm 5 sterren (?) hotel vlak buiten het centrum van Santiago de Cuba. Alles is aanwezig. (Massage, zwembad, wisselkantoor, gourmet restaurant, pizzeria, winkeltjes enz.) Onze kamer was nog niet klaar en we hebben eerst wat gegeten en gedronken. Daarna konden we naar onze kamer. De boel ingericht en op weg naar het centrum. Na ongeveer 700 meter hadden we er geen zin meer in. Het was  32 graden en we besloten dat het beter was om lekker naar het zwembad van het hotel te gaan. Na het zwembad een borrel en toen naar de kamer. Rond 19.30 uur zijn we gaan eten. Daarna op de kamer nog wat drinken en lekker slapen het was best een vermoeiende dag. De wegen zijn vaak slecht, het schiet niet op.

05-04-2015 Santiago de Cuba.

Hennie is jarig. Ik heb geen cadeautje maar dat komt in Nederland wel goed. Na een goed ontbijt zijn we met de taxi naar het centrum gegaan ( 3 cuc = 3 € ) In het centrum hebben we alle bezienswaardigheden bekeken. Terug weer met een taxi. Rond half één waren we in het hotel terug. We hebben een lekkere sandwich gegeten en daarna zijn we met de auto naar Castillio de Moro gereden. Negen jaar geleden hebben we dat ook bezocht en het is daar erg mooi met een prachtig uitzicht. Het was daar 34 graden. Daarna terug naar het hotel en het zwembad. Lekker afkoelen. Rond 16.30 uur begon het te regenen en niet zo’n beetje ook. In een soort van tent cabine  hebben we nog wat gedronken en toen het minder werd zijn we naar de kamer gegaan. Op de kamer stond op tafel een taart met een fles champagne. Dit vanwege de verjaardag van Hennie. Heel erg aardig en attent.