Havanna - Vinales 28 maart

23 april 2015 - Vinales, Cuba

28-03-2015 Havanna-Vinales.

Vanmorgen om 09.00 uur onze huurauto opgehaald. Het is een Peugeot 301. Best een aardig karretje maar hij zit rondom vol met krassen en deuken. En van binnen kan een blind paard geen schade aanrichten. Hij rijdt prima. We hebben er een reisdag van gemaakt en hebben niet de snelweg genomen. Het was lekker weer, Je moet wel vaak vragen welke kant je op moet want wegwijzers zijn er haast niet. Dus soms verkeerd gereden maar dat mocht de pret niet drukken. In Bahia Honda hebben we wat gegeten bij een “pizzeria”. Dat was slecht. Niet te geloven.  Hennie had spaghetti met een saus en wat kaas, en ik had een pizza die nergens op leek. Een toilet was er niet en ik was aangewezen op een openbaar toilet waar ik ook nog eens omgerekend een euro voor moest betalen.

In Vinales bleek er feest te zijn en het dorp was afgesloten. Na wat zoeken vonden we ons hotel buiten de stad. (hotel Ermita) Het is een mooi hotel met zicht op Vinales in de vallei. Er is internet  maar ze hebben geen tickets om de passwords uit te geven, dus vandaag weer niet. Misschien morgen. Vlak bij het hotel is een Paladar (eettent) en daar hebben we heerlijk gegeten. Hennie had kreeft en ik had kip. De mojito’s zijn daar 2 euro en perfect en de carajillo (koffie met rum) ook, de eigenaar kwam steeds met de fles rum langs om te vragen of er wel genoeg in zat. Bij de carajillo begon hij te schenken en moest ikzelf maar “ho” zeggen.  Het hele diner kostte 34 peso (= 34 euro).

1. Elze:
    23 april 2015
    Als ik de foto's zie, herken ik het meteen!
    Groetjes Elze