Cairns

6 augustus 2018 - Cairns, Australië

Om negen uur waren we aanwezig voor onze city tour op de fiets door Cairns. Onze reisleidster en tevens eigenaresse stond al op ons te wachten. Onderweg kwamen we langs een boom waar heel veel vliegende honden in hingen. We stopten bij een kerk met heel moderne mooie glas in lood ramen. Het verhaal hierbij was het ontstaan van dit gedeelte van Australië en ook ging het over de oorlog met Japan. We reden door een gebied met heel hoge bamboe bomen en kwamen toen bij de botanische tuinen van Cairns. Daar hebben we een rondje gelopen. Hierna zijn we naar een Chinese tuin gegaan. Onze gids had een speciaal soort thee bij zich die we daar hebben opgedronken. Onderweg verraste zij ons trouwens meerdere malen met iets lekkers uit deze buurt. Toen wij bij de Esplanade (de weg langs de Oceaan) kwamen trakteerde zij ons ook op een ijsje. Na een rondje om de haven zat de trip erop. Het was een heel leuke ervaring. Vervolgens zijn we naar de Telstra winkel in een groot warenhuis gegaan. Daar hebben we een pre-paid simkaart gekocht voor de mifi. Dat is nu dus ook geregeld en we hebben ons eigen internet. Na de lunch zijn we nog even bij Woolworths geweest en na een bezoek aan een slijterij gingen we terug naar de camping. Daar hebben we lekker met een wijntje buiten gezeten. Morgen gaan we op weg naar Cooktown. Dat is ruim 300 km noordelijk van hier. Groetjes uit Cairns.

1. Marjan:
    6 augustus 2018
    Ziet er allemaal weer top uit👍🏻 Wij gaan morgen op pad! Geniet van alles💋
  2. Rineke:
    6 augustus 2018
    Tropisch aandoend. Dank voor je verhaal.