Rottnest Island

16 september 2018 - Ascot, Australië

Vandaag hebben we een tour gemaakt naar Rottnest Island. We werden vanmorgen al om 07.00 uur met een bus opgehaald en naar het vertrekpunt gebracht. We waren er al om 07.20 uur en we konden pas om 08.15 uur aan boord. Gelukkig was het mooi weer en de koffiezaak was open. We vaarden over de Swan river naar Fremantle en daar vandaan over zee naar het eiland waar we tegen 10.00 uur aankwamen. Toen we van boord gingen kregen we onze fietsen en een helm en we konden op pad. Het eiland is ongeveer 11 km lang en 4.5 km breed. Rottnest Island is een eiland aan de zuidwestkust van Australië, dat behoort tot de staat West-Australië. Het eiland kreeg de naam van de Nederlandse ontdekkingsreiziger Willem de Vlamingh. Het is een reservaat en is met name bekend voor de grote populatie quokka's, een kleine kangoeroesoort. Dat zijn schattige beestjes en ze zijn niet schuw. We hebben het hele eiland rondgereden waarbij we prachtige uitzichten hadden. Bij Cape Vlamingh waren hoge golven waar achter een grote groep “bottle nose” dolfijnen aan het surfen was. Het was weer een mooie dag. We waren pas om 19.00 uur terug op de camping vandaar dat het verhaal vandaag wat later is. Na 11.000 km en heel veel foto’s zit het er op.  Morgen gaan we de camper inleveren en rond 17.00 uur vliegen we naar Singapore. Er zit anderhalf uur tussen onze vervolg vlucht naar Amsterdam en dinsdag morgen zijn we daar. Iedereen die ons gevolgd heeft bedankt voor hun leuke reacties en hun felicitaties voor mijn verjaardag. Wat onze reis blog betreft tot de volgende vakantie. Groetjes van ons uit Perth.