23-09 Banff – Revelstoke ???? lees het verhaal.

23 september 2022 - Revelstoke, Canada

Vanmorgen was het zwaar bewolkt en het miezerde zelfs een beetje. Ons doel was in eerste instantie Golden. Daar had ik al een plek besproken op de Golden Municipal Campground. We vertrokken naar Lake Louise. Dat was een mooie rit. Bij het plaatsje Lake Louise reden we al bijna in de file. En dan moesten we nog 4 km. Aangekomen werden we naar een parkeerplaats gedirigeerd. Dat was op het hoogste parkeerdek. De rest stond allemaal vol. We parkeerden de camper en kochten een parkeerkaartje. (12$) We liepen naar het meer en daar waren ongeveer nog 10.000 mensen. We namen een paar foto’s en dat was het dan. Het meer en de bergen zaten behoorlijk in de wolken dus een echt beeld van het geheel is er niet.. Gelukkig hebben wij de foto’s van jaren geleden nog en toen stond er weel volop zon. Hierna vertrokken we naar Emerald Lake. Daar was het precies hetzelfde. We konden niet eens parkeren zonder 2 km te moeten lopen. De oplossing was: Hennie bleef met draaiende motor wachten vlak bij het meer en ik schoot snel een paar foto’s. Op de terugweg stopten we bij de Natural Bridge. Hier was het een stuk rustiger en konden we makkelijk parkeren. Na een paar foto’s gingen we naar Golden. Jemig kremig wat was dat een afknapper. Een ongezellige camping ergens buiten de stad waar niets te doen of te beleven was. Wij waren daar rond 14.20 uur dus we hadden nog een flinke tijd te gaan tot morgenochtend. We zeiden tegen elkaar dat we net zo goed konden doorrijden naar Revelstoke. Dat was een mooie camping. (de betaling van de camping  In Golden schrijven we maar af) Rond 14.45 uur vertrokken we en we moesten nog 145 km rijden. Ik had geprobeerd via het internet contact te maken met de camping in Revelstoke maar ik had geen bereik. We gokten het er maar op. Onderweg hadden we een meevaller omdat de klok nu weer een uur achteruit ging. Rond 16.00 uur waren we bij de camping. Er stond een bordje vacancy dus we waren al blij dat er plek was. Bij de receptie bleek dat ze toch helemaal vol zaten. Dat vacancy gold voor nog een paar plaatsen met een tent. Ik vroeg of ze echt helemaal niets meer vrij hadden. Ze herkende me nog wel van 3 dagen geleden en vroeg of we persé water en elektriciteit wilden. Ik antwoorde van niet. Als we maar een plek hadden. Ze belde even met de buren (de eigenaren) en legde ons probleem uit. Ze zei dat we voor vannacht vlak bij de woning van de buren mochten staan en die zouden ons voorzien van water en elektriciteit. Een heel aardige buurvrouw kam met twee slangen aan. Ze haalde de camper netn iet maar met onze eigen snoeren konden we de boel verlengen. We zitten dus goed voor vannacht. Morgen blijven we hier nog een nacht en dan hebben we een officiële plek. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Het is de hele dag zwaar bewolkt geweest en het regent op dit moment. Niet hard maar toch. Hopelijk hebben we moprgen weer mooi weer al hebben we tot nu toe niets te klagen.     Opgeluchte groetjes van ons uit Revelstoke.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pauline:
    24 september 2022
    Fijn dat jullie toch een goede plek gevonden hebben. Ondanks het weer zijn het toch spectaculaire foto's van de bergen!
    Groetjes van Pauline
  2. Greetje Wierenga:
    24 september 2022
    Ik vind die foto’s prachtig met die damp. Beetje mysterieus. Maar wat een gekkenhuis met al die toeristen zeg, niet normaal meer.
  3. Will en Mieke:
    prachtige foto's.
    En na een beetje regen ( voor de plantjes) komt altijd weer zonneschijn
  4. Rineke:
    24 september 2022
    Mooie omgeving en aardige mensen. Gezien de weersverwachting op de site komt het ook goed met de temperatuur 😉