19-09 Revelstoke

20 september 2022 - Revelstoke, Canada

Vanmorgen zijn we naar Mount Revelstoke gereden. Onze camping zit op een hoogte van 420 meter en we gingen naar 1850 meter. Dat verschil was in temperatuur goed te merken. Gelukkig was het stralend weer. Het is een Nationaal Park. De 26 km lange weg naar de top staat bekend als de Meadows in the Sky parkway en heeft op verschillende plekken prachtige uitzichten op Revelstoke en de Columbia rivier. Ook zijn er mooie besneeuwde bergen te zien. We hebben er een stuk gewandeld en zijn toen terug naar de auto gegaan omdat we geen eten of drinken hadden meegenomen. Lekker slim weer met een diabeet in de club. Bij de auto bleek dat mijn bloedwaarden veel te laag waren (ik zat al in het rood, dat betekent rond de 3) en het was maar goed dat we die beslissing hadden genomen. Dus Dextro, bananencake, koffie met suiker en een paar boterhammen er in de waarden begonnen weer langzaam te stijgen. In Revelstoke deden we boodschappen en besloten naar een volgende toeristische attractie te gaan. De Revelstoke Dam. Nou dat was geen succes want ze waren daar aan het werk en we mochten nergens stoppen om de dam te fotograferen. Toen maar terug naar de camping. Hennie heeft de lakens van ons bed gewassen dus we hebben weer een lekker fris bed. Nou ja fris is het iedere nacht maar jullie snappen het wel. Dankzij een deken van 6 kg hebben we het niet koud. Ik heb spaghettisaus gemaakt en vanavond eten we pasta. Heel af en toe vallen er een paar spatjes maar gelukkig zet het niet door. Toen wij boven op die berg waren viel er ook een klein beetje hagel. Morgen gaan we naar Radium Hotsprings en daar gaan we de hotsprings weer bezoeken. Dat is een traditie en we komen daar nu voor de vierde keer. De vorige 3 keer waren altijd op mijn verjaardag dus nu zijn we een paar dagen later. De camping is alweer besproken dus we hoeven ons niet te haasten. Groetjes uit Revelstoke.

1. Pauline:
    Prachtige foto's!
    Hebben jullie ook al echte beren gezien in het wild? Of alleen schattige zoals op de laatste foto?
  2. Will en Mieke:
    Prachtige natuur....sjonge
    groet namens de enige echte willdebeer
  3. Marga Moester:
    20 september 2022
    Jullie zitten echt in een prachtige natuur. Ook fijn dat het weer mee werkt. Genieten maar weer.
  4. Sjoek:
    20 september 2022
    Zit hier even te genieten van een paar reis verslagen