18-09 Cache Creek - Revelstoke

19 september 2022 - Revelstoke, Canada

Revelstoke is een stad in het zuidoosten van Brits-Columbia in Canada, gelegen aan de kruising van de Canadian Pacific Railway met de Columbia rivier Het stadje met 7139 permanente inwoners ligt zo'n 641 kilometer ten noordoosten van Vancouver

Vanmorgen vertrokken met mooi weer. (En dat is het de hele dag gebleven) Onderweg hadden we weer de nodige mooie vergezichten. De tank was nog voor een kwart gevuld maar ik besloot om hem toch maar even vol te gooien. Er ging 127 liter in en dat kostte ons $ 227. Dat zijn nog eens opschieters. We stopten bij Lake Kamloops om een foto te nemen. Wat een enorm meer is dat. Het meer is 1,6 km breed, 29 km lang en heeft op plaatsen een diepte van 152 m. Onderweg zagen we treinen met een lengte van meer dan 1 km. Er zitten 2 locomotieven voor en er tussen zitten er ook een paar. Dat is om de hele karavaan op gang te houden. Ze gingen heel langzaam. Op de camping hebben we de camper neer gezet en zijn gaan lopen naar de binnenstad van Revelstoke. Bij de receptie zeiden ze dat het 2 km was maar dat betwijfel ik. (Volgens de fitbit van Hennie hebben we vandaag 8.5 km gelopen.) Om er te komen moesten we naar de andere kant van de Columbia rivier over een lange brug. De rivier is heel breed. De Columbia is een rivier in Brits-Columbia in Canada en het noordwesten van de Verenigde Staten van Amerika. Ze heeft een lengte van 2.044 km De binnenstad is heel gezellig en vol met restaurants en terrasjes. Alleen jammer dat het meeste op zondag en maandag dicht zijn. (Dan zijn wij hier) Maar verder valt er genoeg te zien en te doen. Bij La Baguette hebben we wat gegeten en daarna zijn we terug gegaan. Het was erg warm en we waren ietwat “overdressed”. Morgen maar met de auto naar het stadje.

1. Pauline:
    19 september 2022
    Prachtige foto's en ik zal nooit meer mopperen als ik ga tanken 😁 70 euro is niets vergeleken bij 227 dollar!
    Geniet van de mooie omgeving x
  2. Mar velzel:
    19 september 2022
    Ze zijn weer prachtig de foto.s en wat een mooie rustige omgevingxxxx
  3. Will en Mieke:
    Geweldige reis alweer
    We volgen met veel belangstelling
  4. Rineke:
    Wat een ruimte