14 en 15-09 Bella Coola (Hagensborg)

16 september 2022 - Hagensborg, British Columbia, Canada

Het aan boord gaan van de ferry ging perfect. We hadden er echt goed aan gedaan om er de avond van tevoren aanwezig te zijn. We hebben heerlijk geslapen en om 06.30 uur reden we de boot op. Aan boord was ruim voldoende plaats en we hadden een plek voor 6 personen. Over de tocht valt niet veel te vertellen. We hadden pech dat het tot 14.00 uur mistig (zeedamp) was zodat er weinig viel te bekijken. We hebben onderweg nog wel een stuk of 5 walvissen gezien maar die waren op zeer grote afstand van ons. Rond 16.45 uur reden we in Bella Coola de wal op. We reden naar onze camping in Hagensborg en kregen te horen dat ze wel een plek voor ons hadden maar zonder water en elektriciteit. Internet is er wel maar alleen vlak bij de receptie. We hadden een plek aan de achterzijde van de camping vlak bij de rivier. Ik heb nog een tijd naar mijn series gekeken tot dat de batterij van de laptop helemaal leeg was. (Hij hield het toch nog 3.5 uur vol) De volgende morgen (vandaag dus) zijn we naar het Belarko observation deck gereden. Dat ligt hier 45 km vandaan. Het is een plek waar regelmatig beren bij de rivier opduiken om op zalm te vissen. De vorige keer zagen we daar een moeder beer met 2 jongen in de rivier. Er waren heel veel mensen met camera’s met grote lenzen in de aanslag maar er viel niets te zien. We hebben het 45 minuten afgewacht en zijn toen vertrokken. We reden terug naar Hagensborg en gingen naar de lokale supermarkt. Dat is wel iets anders dan de Safeway. Je kunt er bijna alles kopen. Visvergunningen, hengels, fietsen, bouwmaterialen, speelgoed enz. Ze hadden ook levensmiddelen maar de sortering is niet uitgebreid. In Bella Coola zijn we naar de COOP gegaan om de ontbrekende boodschappen te scoren. Hierna zijn we gaan lunchen in de Bella Coola Valley Inn. Heel lekker gegeten. Ik had Chow Mein met kip en Hennie had een seafood schotel. Ik kreeg het niet op en heb de rest in een doggy bag meegekregen. Vanavond dus nog een keer. We hadden ook bijna geen drank meer dus gingen we naar de BC Liquor store. Jammer dan die hadden lunchtijd tussen 13.00 en 14.00 uur. We besloten om naar Clayton Falls te rijden, Dat is een waterval net buiten Bella Coola en zeker de moeite waard. Om 14.30 gingen we drank inslaan en rond 15.00 uur waren we op de camping. We hebben een nieuwe plek met alle voorzieningen vlak achter de woning van de eigenaar dus met het internet zit het ook goed vandaar dat dit bericht gepost kan worden. Morgen gaan we naar Williams Lake. Dat ligt hier 430 km vandaan. We moeten eerst het dal uit. Dat gaat via een onverharde weg van 15 km lang die vreselijk steil omhoog gaat. Ze noemen het de “Hill”. Her verslag hiervan komt morgen. Groetjes uit uit de Bella Coola vallei.

1. Pauline:
    16 september 2022
    Goedemorgen, fijn dat jullie uiteindelijk een plek met internet, elektriciteit en water hadden. Succes met de rit vandaag!
  2. Marjan:
    16 september 2022
    Hier hier hoera, van harte gefeliciteerd, prettige dag groetjes van ons.
  3. José en Rob:
    16 september 2022
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
  4. Marga Moester:
    16 september 2022
    Jacco gefeliciteerd met je verjaardag 🎉.
    Jullie maken weer mooie dingen mee. Succes met de bergrit. Fijne dag 🙂
  5. Will en Mieke:
    16 september 2022
    Hieperdepiep ( wat een woord)
    Maar....van harte gefeliciteerd !!! en nog vel vakanties in goede gezondheid
    Dikke kus
    ( en Hennie ook uiteraard