17-09 Williams Lake - Cache Creek

18 september 2022 - Cache Creek, Canada

Vanmorgen hebben we het heel rustig aan gedaan en vertrokken we pas rond 09.30 uur. Gisteravond was het behoorlijk koud. We hebben zelfs de kachel 2 keer kort aan gedaan. En vanmorgen was het 3 graden. Bij Lac La Hache zijn we even gestopt. Het was heel erg bewolkt dus vielen er niet echt mooie foto’s te maken maar gelukkig was het droog. In 100 Mile House hebben we weer het nodige ingeslagen. Daar begon ook de zon door te breken. Bij 70 Mile House zijn we van de doorgaande weg afgeslagen naar Green Lake provincial park. Op een parkeerplaats hebben we heerlijke hamburgers gemaakt en in de zon opgegeten. In Clinton maakten we weer een stop en zijn door het stadje gewandeld. Het stelde niet echt veel voor maar was leuk om te bekijken. We vervolgden onze weg en onderweg zagen we heel veel trailers en paarden met berijders met een rugnummer. We zijn gaan kijken en het bleek een soort van oefen rodeo voor kinderen (hoofdzakelijk meisjes) te zijn. Ze stormden op hun paard de arena in en moesten dan een geit op zijn rug gooien en zijn poten bij elkaar binden. Bij een normale rodeo gaat dat met een kalf maar hier zaten deelnemers bij die niet eens over een kalf heen konden kijken. Wel eronder door lopen. Al met al was het hartstikke leuk om te zien en er was behoorlijk belangstelling voor. Het wordt hier heel serieus genomen. Verderop onderweg zagen we een mooi verschijnsel in het berglandschap. Ik zou niet weten hoe ik het moet omschrijven. Waarschijnlijk uitgesleten door water maar heel mooi om te zien. Op de camping werden we al verwacht. We hebben geen douche en toiletten maar dat geeft niet dat hebben we zelf wel. Het internet werkt perfect en we zijn hier maar één nacht. Morgen hebben we al voor 2 dagen een camping geboekt in Revelstoke. Het was weer een mooie dag met volop zon vanaf 12.00 uur. Groetjes uit Cache Creek.

1. Elze:
    18 september 2022
    Eindelijk zit ik achter de laptop en kan ik een reactie plaatsen!
    Jullie genieten wederom van de reis en zien weer veel mooie en leuke dingen onderweg.
    Hier is de herfst ook begonnen en moeten we de cv helaas weer aanzetten.
    Veel plezier nog en een goede reis voor morgen.
    Groet Elze