Vrijdag 12 november Crevillent

12 november 2021 - Crevillent, Spanje

Rustig aan gedaan en rond 10.00 uur gingen we op de fiets naar Elche om daar de palmentuin te bekijken. (De tuin met ongeveer 300.000 palmen staat onder de Spanjaarden bekend als Jardín El Huerto del Cura en vormt een lust voor het oog dankzij de kunstzinnig vormgeving. Dit pareltje bleef natuurlijk niet onopgemerkt: de Palmentuin van Elche staat sinds 2000 ook op de werelderfgoedlijst van UNESCO.)

De rit er naartoe was een uitdaging omdat er vrijwel geen fietspaden zijn. Alles gaat langs de snelweg. Heen en weer was het 30 km. Terug op de camping hebben we gegeten in het restaurant. Het was heerlijk met ijs en een carajillo toe. We waren net op tijd omdat heel veel Spanjaarden ’s middags uit eten gaan. Het duurde ook niet lang dat er mensen stonden te wachten tot er een tafeltje vrij kwam. Morgen zien we wel waar we terecht komen we gaan langzaam weer omhoog. Ik heb vandaag weinig inspiratie dus volgende keer beter. O ja Elche is wel een leuke stad.

Groetjes van ons uit Crevillent.

1. Will en Mieke:
    Prachtige reis
    Wij genieten mee
    groet en kus
    Mieke en Will
  2. Rineke:
    12 november 2021
    We kijken uit naar de volgende episode☺️
  3. Merel van Lonkhuijzen:
    12 november 2021
    Zo leuk om mee te lezen!
  4. Pauline:
    13 november 2021
    Mooie foto's en het blijft leuk om jullie belevenissen te lezen. Ik zie het al helemaal voor mij hoe jullie op de fiets gingen!