21-02 Townsville - Innisfail 285 km

21 februari 2020 - Innisfail, Australië

Weer een behoorlijk ritje over de Australische snelweg. Nou ja, 95% is tweebaansweg en 100 km p/u haal je hier nooit van z’n leven. Onderweg zijn we natuurlijk weer bij een informatie centrum gestopt. Deze keer was het voor een kop koffie en een mango muffin. Naast het suikerriet zijn de mango’s hier een enorm belangrijk product. Bij Mourilyan verlieten we de snelweg. Daar stond een prachtig oud hotel/café en omdat het inmiddels 13.00 uur was wilden we daar gaan lunchen. Jammer dan er werd niet aan lunch gedaan wel aan drank dat was het probleem niet. We besloten door te gaan en even verder kochten we bij een bakker ieder een “pie”. Onze bedoeling was naar Etty Bay te gaan aan de kust. Volgens beschrijvingen zijn daar regelmatig kasuarissen op het strand of in het bos te zien. Een kasuaris is een heel grote loopvogel die leeft in het regenwoud. Het is de gevaarlijkste vogel ter wereld en er zijn veel mensen door die beesten om het leven gebracht.  Wat de kasuaris zo gevaarlijk maakt zijn de klauwen. De vogels hebben drie tenen, waarvan de middelste als een dolk gebruikt wordt. Die ‘dolk’ is zo’n 12 centimeter lang en kan heel wat schade aanrichten. Natuurlijk was er niets te zien toen wij er waren dus besloten we onze “pie” maar lekker aan een picknicktafel op te eten. Toen we terug gingen kwamen we bij de afslag naar Mourilyan harbour en we besloten dat ook nog even mee te nemen. Onderweg daar naartoe zag Hen een kasuaris bij een huis lopen. Het was een jonkie maar hij was toch al behoorlijk groot. Toen viel ons eigenlijk op dat alle huizen een groot hek rondom hebben. Ik ben uitgestapt om hem te fotograferen en dat lukte. (alles voor een foto) Dus die hadden we toch lekker te pakken. De haven stelde niet veel voor maar de kasuaris zat in de “pocket”. Hierna zijn we naar Innisfail gereden en hebben een camping gezocht. Morgen gaan we naar de Tablelands. Dat is een subtropisch gebied in het binnenland en gaan we daar de omgeving verkennen. Toen onze reis hier 2 jaar geleden begon zijn we daar niet aan toe gekomen en destijds zei iedereen dat we dat niet mochten missen. Dat gaan we dus nu uitgebreid bekijken.    Groetjes uit Innisfail.

1. Ans Rietstra:
    21 februari 2020
    En die krokodillen, dat zijn lieverds?😊