Katherine

16 augustus 2018 - Katherine, Australië

Vanmorgen konden we het rustig aan doen want onze tour in het Nitmiluk National Park begon pas om 11.00 uur. We waren natuurlijk al weer redelijk vroeg op en om 09.45 uur onderweg voor een stukje van 35 km. Dat kwam goed uit want net buiten Katherine waren er wegwerkzaamheden en  moesten we wachten. Het verkeer ging over één weghelft. Hennie had een uitgebreid gesprek met de man met het stopbord en na ongeveer 10 minuten konden we verder. We waren natuurlijk nog veel te vroeg en hebben daar eerst maar koffie gedronken. Om 11.00 uur vertrokken we met de boot. Die bracht ons door twee prachtige kloven. Na de eerste kloof moesten we uitstappen om een stukje te lopen omdat de boot niet verder kon. Even later lag er een volgende boot op ons te wachten om ons door de tweede kloof te voeren. Ook deze was weer erg mooi. Terug ging het op dezelfde manier. Bijna aan het einde van de toer zagen we een zoetwater krokodil op een rots liggen. Dat maakte het helemaal geweldig terwijl een klein stukje verderop mensen aan het zwemmen waren. Terug bij de camping hebben we geluncht en daarna zijn we naar de Katherine hotsprings gelopen. Dat viel niet mee want het was op dat moment 31.5 graden. We staken de rivier die naast de camping ligt over en op dat moment rukte de plaatselijke brandweer net uit. Daar het een heel smalle brug is moest alles wijken. De hotsprings was niet echt warm maar er waren redelijk wat mensen in het water. Toen we terug liepen zagen we een slang in het water, Hij had geen grote kop maar was wel ongeveer 1 meter lang. Blij dat we niet te water zijn gegaan. Vanavond hebben we gegeten bij de bar-bistro op de camping. Het eten was erg goed. We raakten aan de praat met een Australisch stel en het was heel gezellig. Ondanks de hitte vandaag hadden we een topdag. Het is hier nu 20.30 uur en we hebben de airco aan. Morgen gaan we naar het Litchfield National Park. De camping is alweer besproken. Groetjes uit Katherine.

1. Henderina Gorter:
    Weer prachtig om te zien de foto's. Geniet er van. Groetjes Henderina
  2. Greetje Wierenga:
    16 augustus 2018
    Mooi zeg jullie excursie! Als cadeautje nog een krokodil en een slang. Altijd leuk om wat te spotten. Op naar het volgende avontuur. Groetjes ook van Piet
  3. Jacco en Hennie:
    16 augustus 2018
    Hai Gre, we verheugen ons al op het volgende avontuur hoor. Kusjes van ons. xxxx
  4. Jacco en Hennie:
    Groetjes van ons terug. Ook aan Jan natuurlijk. xxx
  5. Loes:
    16 augustus 2018
    Wat een geweldige reis maken jullie weer. Nog heel veel plezier, groetjes Loes
  6. Elze:
    16 augustus 2018
    Nou jullie zullen wel moeten acclimatiseren wanneer jullie weer in Nederland terug zijn want dan komen jullie geen mooie en aparte dieren tegen maar alleen mensen :-)
    Zier er allemaal prachtig uit en ik zie dat er weer volop wordt genoten.
    Ik lees iedere dag het verhaal maar ik reageer alleen als ik achter mijn laptop zit.
    Veel plezier nog.

Lieve groet ook natuurlijk van Cor!
  7. Sjoek:
    Niet zo klein krokodiltje😬