Fietsen in de Achterhoek

1 mei 2022 - Ruurlo, Nederland

Zaterdag 30 april

Mijn zuster viert vandaag haar 77ste verjaardag. 🥳 Op de fiets halen we nog wat boodschappen in Dwingeloo en daarna rijden we van Drenthe naar Gelderland, de Achterhoek. De TomTom brengt ons vooral over N-wegen, wat mooie plaatjes van het het landschap geeft. De bladeren aan de bomen zijn fris groen en de weilanden staan er mooi bij. In Ruurlo hebben we een plek gereserveerd op de boerencamping Schoneveld. Frans & Marjan en hond Floris komen ook, maar kwamen er gisteravond achter dat zij voor de maand mei hadden geboekt. De eigenaren waren ‘s avonds om 9 uur nog telefonisch bereikbaar en gelukkig kan het worden hersteld. Gezellig om elkaar te ontmoeten, bij te praten, koffie en wijntje-biertje te drinken. Aan het einde van de middag gaan we op de fiets naar het prijswinnende pannenkoekenrestaurant De Heikamp in Ruurlo. Heerlijke pannenkoeken met bijzondere vullingen peer&blauwekaas, zalm&bladspinazie, kipfile&indiasecurry. En natuurlijk ook een goede spekpannenkoek voor Jacco.

Zondag 1 mei

Heerlijk geslapen, lekker ontbijten en daarna koffiedrinken met Frans & Marjan. Rond 11 uur stappen we op de fiets voor een rondje Ruurlo en Vorden om daar de kastelen en landgoederen te bekijken. Floris gaat mee in de fietskar en blijft de hele weg zittend met zijn koppie uit het dak rondkijken. Hij steelt de show en krijgt veel reacties van voorbijgangers; zie je die hond, wat lief 🥰. Het dorp Vorden ontstond bij een doorwaadbare plek (een voorde) over de Baakse Beek.  Het dorp wordt omringd door acht kastelen. Een rijke omgeving. Op onze route komen wij er 6 tegen. We lunchen op het sfeervolle terras van kasteel Vorden. Het eten is uitstekend en de zon laat zich zo nu en dan even zien. We fietsen door bossen met kronkelende beekjes, statige lanen met grote oude eiken, langs authentieke boerderijen en groene grasvelden. Zo nu en dan gaan van de route af om de landgoederen te fotograferen. Na zo’n 50 kilometer zijn we terug in Ruurlo. Tijd voor een biertje op het terras. We hebben het verdiend. Terug op de camping gaan we nog even door met een drankje, een hapje en verhalen van nu en vroeger. Een heerlijke dag op pad met vrienden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline:
    1 mei 2022
    Floris is mega schattig 🐶
  2. Greetje Wierenga:
    2 mei 2022
    Mooi zeg die foto’s. Dat was een prachtige fietstocht met vrienden. En die Floris……te schattig
  3. Will en Mieke:
    2 mei 2022
    wat een leven. geweldig toch