13-09 Telegraph Cove - BC Ferries Port Hardy

14 september 2022 - Port Hardy, Canada

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Een beetje wandelen, koffie drinken, internetten en rond 11.30 uur gingen we naar de Prince of Whales voor onze tour. Het was een mooie boot geschikt voor 75 personen. Wij waren met een groep van 44 dus we hadden ruimte zat. Onze eerste score was een grote groep zeeotters. Volgens de gids was dat vrij uniek want je ziet ze niet zo vaak en zeker niet met zoveel. Even later zagen we een walvismoeder met jong. Ze waren behoorlijk uitbundig en waren synchroon aan het duiken. Prachtig om te zien. Na ongeveer 1.5 uur zaten we in de zeedamp. Je kon geen 30 meter kijken en het werd flink koud. We hoorden de walvissen wel maar dat was dan ook alles. Na bijna een uur waren we uit die damp en viel er weer wat te zien. Vanwege die tegenslag gingen ze een uur langer door met de tour. Het eerste wat we zagen was weer een grote groep dolfijnen die met een noodgang langs kwamen. Ze gingen zo snel dat ze niet te fotograferen waren.  Ook moesten we eerst nog een paar orka’s spotten en dat lukte ook. Rond 16.15 waren weer terug en gingen we wat eten in het Killer Whale restaurant. We gaan morgen om 07.30 uur varen en moeten er minstens 90 minuten van tevoren zijn. Port Hardy is nog 65 km rijden. Dus reken maar uit hoe laat we al op pad moeten. Dat hadden wij dus ook gedaan en op de site van BC Ferries staat dat je daar ook overnacht kunt parkeren voor $22. Daar gingen we voor. Het is nu 19.00 uur en we staan al als derde in de rij voor de boot van morgen. Alles is al geregeld dus we hoeven hem alleen nog maar aan boord te zetten. Het kantoor van BC Ferries is de hele nacht open en ik heb hier zeer goed internet. Ook zijn er toiletten en een gezellige wachtruimte dus ik hop een beetje tussen de auto en hier. Prima geregeld zo. Onze vaart duurt 10 uur en we komen morgen om 17.30 uur aan in Bella Coola. Weer een topdag achter de rug. Groetjes van ons vanaf het BC Ferries terrein bij Port Hardy.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline:
    GENIETEN!
    Slim bedacht om al bij de boot te overnachten, scheelt een hoop gedoe in de ochtend.
  2. Greetje Wierenga:
    14 september 2022
    Gaaf zeg die whale tour. Beetje jaloers ben ik wel.
  3. Marga Moester:
    14 september 2022
    Zeker een topdag. Mooi resultaat wat jullie hebben gezien. Fijne dag met de overtocht.
  4. Will en Mieke:
    14 september 2022
    Rijden jullie in het paradijs rond ???
  5. Mar velzel:
    14 september 2022
    Hoe mooi is alles. Fantastisch xxxx
  6. Marjan:
    14 september 2022
    Wat top op de boot, prachtige foto's geniet.
  7. Merel van Lonkhuijzen:
    17 september 2022