12-09 Campbell River - Telegraph Cove.

13 september 2022 - Telegraph Cove, Canada

We vertrokken met zon maar al snel werd het bewolkt. Ons eerste doel was Sayward. Daar is een log shipping depot in Kelsey Bay en dat wilden we wel eens bekijken. Het was zeker de moeite waard. Met grote vrachtwagens worden de boomstammen hier aangevoerd. Dan worden ze met machines op een hoop gelegd en gebundeld. Dit gebeurt allemaal nog aan de wal. Als een bundel compleet is wordt hij via een glijbaan in het water gedropt. Daar wordt de bundel door heel kleine zeer wendbare bootjes verplaatst naar een enorm lange rij met andere bundels. Met 2 bootjes ieder aan een kant word het geheel door een kabel aan elkaar gesjord zodat het een mooie lange formatie wordt die dan uiteindelijk met een trekboot via de zee verder het land ingebracht wordt. We vervolgden onze weg. Hoe verder we naar het noorden gingen hoe rustiger het werd. Op een rustplaats bij Hoomak Lake zijn we gestopt om koffie te drinken en wat te eten. Rond 13.00 uur waren we op onze camping en konden we de camper op onze gereserveerde plaats zetten. We deden een rondje door Telegraph Cove (dat qua oppervlakte niets voorstelt). Bij de Prince of Wales hebben we nog whale watch tour geboekt. Deze duurt 3 uur en we zijn weer ff bezig. (grapje) We vertrekken morgen om 12.30 uur dus dat is een mooie tijd. Voor vanavond hebben we een tafeltje besproken bij de Killer Whale café and restaurant. 3 jaar geleden hebben we daar op mijn verjaardag gegeten en het was toen voortreffelijk. Zoals jullie lezen laten we er geen gras over groeien en genieten we met volle teugen. Groetjes uit Telegraph Cove.

1. Will en Mieke:
    13 september 2022
    en weer bijna jarig daar in Australie.
  2. Marga Moester:
    13 september 2022
    Gaaf omdat zo te zien met de boomstammen. Mooi vooruitzicht voor morgen om weer een whale tocht te doen. Geniet maar lekker. Doen wij ook 🤪