06-02 Moree - Grafton 370 km

6 februari 2020 - Grafton, Australië

Gisteravond hebben we weer gegeten bij de Amaroo Tavern. In het bar en gok gedeelte was het behoorlijk druk. De paarden en hondenrennen waren weer volop aan de gang. In het restaurant begon het later ook redelijk vol te lopen. Vanmorgen vertrokken we naar Grafton. Het was droog en we stopten even bij een uitkijkpunt. We reden verder naar Inverell. Een mooi plaatsje met mooie gebouwen uit de jaren 20 waar we een rondje hebben gelopen. We dronken er koffie bij de Bridge Coffee Lounge. Hierna reden we door een gebergte waar we op een hoogte van 1200 meter zaten. Het was daar maar 15 graden en we reden door de wolken. Onderweg stopten we om de schade van de bosbranden in dit gebied te bekijken in het Gibraltar Range National park. Daar hadden de branden gewoed in november 2019. Onvoorstelbaar zo snel als de natuur zich aan het herstellen was. Verderop stopten we nog eens in het Washpool National park. Daar stond de boel nog in februari 2020 in de fik. De brandlucht was nog overduidelijk aanwezig. Bij de Mann River maakten we nog een foto van deze mooie rivier. Hierna begon het flink te regenen. Dat heeft geduurd tot we bij de camping waren en het regent nu nog steeds. De verwachtingen voor de komende week zien er niet goed uit. Dit hele gebied tot bijna Townsville krijgt te maken met regen. Townsville ligt 1650 km noordelijker. We moeten maar even zien hoe we dit gaan aanpakken. We blijven in ieder geval genieten van deze reis. Zodra er ergens zon is stoppen we. Het is  niet zo dat het constant blijft regenen. Het gaat hoofdzakelijk om buien.                                                                            Groetjes uit Grafton.