07-02 Grafton - Maroochydore 420 km

7 februari 2020 - Maroochydore, Australië

Vannacht heeft het de hele nacht hard geregend en dat deed het vanmorgen nog steeds. We vertrokken om 08.00 uur met als doel Maroochydore. Dat ligt in Queensland en later bleek dat het daar een uur vroeger was. Onderweg hadden we een sanitaire stop en daar was goed te zien hoeveel water er is gevallen. Grote stukken land stonden compleet blank. Bij de Gold Coast stopten we in Surfers Paradise. Het was inmiddels opgehouden met regenen en de temperatuur lag rond de 27 graden. Over de Esplenade liepen we een rondje en stopten bij het hardrock café. Er stond dat ze om 12.00 uur open gingen en ik had het 12.15 uur op mijn horloge. Ik liep al naar boven toen ik werd teug geroepen. Toen bleek het uur tijdsverschil. Surfers Paradise is een flinke stad met heel veel te doen. Stel het voor als Zandvoort maar dan “tig” keer groter. Inmiddels was de zon er ook bijgekomen dus dat ging de goeie kant op. Ik had trek in een goede steak en die heb ik ook gehad. Ik had een eye fillet die heerlijk mals was. Na ongeveer bijna 2 uur gingen we verder. Onderweg zagen we de Glass Mountains in de verte. Dat zag er imposant uit. We hebben besloten dat we morgen terug rijden om die beter te bekijken. Op de camping kregen we een goede plek. Vlak naast ons is de Maroochy river en het winkelstraatje is ook vlakbij. Ik heb hier flesjes Hoegaerden wit bier kunnen scoren dus ik heb er eerst 2 soldaat gemaakt voor ik me weer tot deze klus kon brengen. Het is hier nog steeds heerlijk weer. Wel een beetje bewolkt maar met flinke stukken blauw er in. Na de dag van gisteren een heerlijke dag want wees eerlijk de hele tijd regen ( en niet zo weinig ook ) gaat flink vervelen.                                            Groetjes uit Maroochydore.

1. Will en Mieke:
    7 februari 2020
    weer een prachtige reis..