21-01 Melbourne-Phillip Island

21 januari 2020 - San Remo, Australië

Vanmorgen hebben we de koffers weer ingepakt en daarna zijn we naar Arcade “The Block” gelopen. We hebben daar ontbeten. Na het ontbijt zijn we terug naar de kamer gegaan. Bij de receptie checkten we uit en we bestelden een Uber. Binnen 10 minuten was die er en bracht ons naar de camper verhuurder. Dat was nog een flink stuk rijden maar de ritprijs viel ontzettend mee. Omgerekend was het € 14. Daar verliep ook alles vlotjes en 11.15 uur waren we onderweg. Onze eerste stop was bij Coles, dat is een heel grote supermarkt, en daar hebben we flink ingeslagen. Drank en wijn mochten ook niet ontbreken dus we bezochten ook een BWS (Beer, wine & Spirits) Het duurde nog wel een tijdje voordat we Melbourne uit waren want het is daar ontzettend druk. De trip naar Phillip Island was 135 km waar we rond 14.00 uur aankwamen. Onze plek had ik al voor 3 nachten in Nederland besproken. Ook had ik tickets besteld voor een aantal bezienswaardigheden hier op het eiland waaronder The March of the penguins.  Iedere avond tussen 20.00 uur en 21.00 komt een grote groep pinguins aan land om de nacht door te brengen. Dat gaan we morgen dus o.a bekijken. Na een paar uurtjes hadden we ( nou ja: had Hennie) de camper ingericht en de bedden in orde gemaakt. Ik heb het elektrische gedeelte (internet enz voor mijn rekening genomen. De Mifi werkt weer perfect) Het is prachtig weer en ongeveer 23 graden met een licht windje. Heerlijk. Hennie zit al in de zon met een wijntje en zodra ik dit heb verzonden ga ik erbij zitten. Een heerlijke dag waar we weer flink van hebben genoten.

1. Mar velzel:
    21 januari 2020
    Nou dat is een knappe camper. En wijn en hein wat wil je nog meer. Mooie arcade en ik ben reuze benieuwd naar de pinguïns. Hier mist en 7 graden dus geniet er lekker van het mooie weer. ❤❤❤❤😘😘😘😘
  2. Joke:
    Assendelft vanmorgen 2 graden. Moest de ramen van de autokrabben❄️
  3. Marjan:
    21 januari 2020
    Wat een gezellige camper, proost op de vakantie 🍷🍷🍺
  4. Greetje Wierenga:
    22 januari 2020
    Wat zijn het toch een lieve beestjes die Koala's, hoog aaibaarheidsgehalte. Mooi jongens die foto's, heerlijk de natuur in
  5. Rina:
    22 januari 2020
    Zoo gaaf allemaal, super om te lezen !