21-03-2018 Page en omgeving

21 maart 2018 - Page County, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we al vroeg op omdat onze toer naar de Upper Antelope Canyon om 08.uur vertrok.  Het was bewolkt maar de zon deed zijn best. We gingen met een groep van 14 personen met een jeep naar de canyon. De gids deed zijn uiterste best om dingen uit te leggen maar iedereen was in de weer met zijn camera of telefoon. Prachtig wat een schitterende plaatjes. Ik heb geloof ik wel 70 foto’s gemaakt. De trip duurde ongeveer 1 uur maar we kregen ruimschoots de tijd om alles te fotograferen. Na de toer werden we weer terug gebracht. Bij de Safeway hebben we een broodje gekocht dat we in de camper opaten. Lekker bakkie koffie erbij en we konden weer op pad. Hierna zijn we naar de Glen Canyon Dam en brug gereden. De dam is de op één na grootste in Amerika. De grootste is natuurlijk de Hooverdam maar deze mocht er ook zijn. Het was inmiddels prachtig weer geworden en dat is het tot nu toe gebleven. (26 graden). Na deze ervaring zijn we naar het Glen Canyon Recreation Area gereden. Daar hebben we een wandeling naar de “Hanging Gardens” gemaakt. Een pittige wandeling in de hitte door de woestijn. Uiteindelijk gingen we omhoog en kwamen bij een overhangende rots uit. Hier groeiden allemaal varens tegen de vochtige wand. Het vocht kwam uit de rots maar waar vandaan…….?? In het dorp hebben we bij de Walmart nog wat ingeslagen voor vanavond. Hierna hadden we het alle twee wel een beetje gehad. We waren al in de weer vanaf 06.30 uur. Het is tenslotte vakantie. Het is nu 16.00 uur.  Na dit verhaal gaan we lekker in de schaduw zitten met een wijntje.  Sterker nog: het is ons te heet in de zon.

1. Shirley:
    22 maart 2018
    Prachtige foto's. Blijf lekker genieten daar!