15-03-2018 Globe??-Cornville

15 maart 2018 - Cornville, Arizona, Verenigde Staten

Toch uitstekend geslapen op de parkeerplaats. Na onze vaste rituelen gingen we op pad. Eerst even “Tom” instellen. Waarschijnlijk, nou ik weet het wel zeker, heb ik iets verkeerds gedaan want ineens waren we de hele kaart van de VS kwijt. Ik had alleen nog Australië en Nieuw Zeeland maar daar heb ik hier weinig aan. Met de app van TomTom heb ik geprobeerd de kaart van de VS binnen te halen. Nou vergeet dat maar mooi. De downloadtijd was ruim 17 uur. Dan maar zonder Tom en met de oude vertrouwde kaart op schoot. Met de mifi en maps.me op de telefoon van Hennie ging het behoorlijk goed. Als eerste zijn we gestopt Bij Lake Roosevelt. Een prachtig uitzicht. Heel ver weg hoog in de bergen zagen we de Upper Cliff Dwelling. Dat was rond 1200 een dorp van de Salado een prehistorisch volk dat leefde hier in het Tonto Basin. Het was natuurlijk weer prachtig weer. Toen we verder gingen kwamen we langs de Tonto Lower Cliff Dwelling. Die was voor het publiek toegankelijk en met onze jaar pas konden we zo doorlopen.  Een behoorlijk steile tippel maar de moeite waard. Ook weer met mooi uitzicht op Lake Roosevelt. In Payson hebben we gegeten en boodschappen gedaan. Daar begon het trouwens al te regenen. We vervolgden onze weg naar Clear Creek. De regen was inmiddels overgegaan in natte sneeuw. Onderweg op 2000 meter hoogte zaten we echt in de sneeuw. Een vreemde ervaring na al dat mooie weer. De camping die we op het oog hadden was vol. Een vrouw voor mij had net de laatste plek genomen. Verder werd ons duidelijk dat er in de buurt niets meer vinden viel. Het was heel erg druk vanwege een wijn festival dat werd gehouden. Daarna probeerden we het in Camp Verde. Ook daar zat alles vol vanwege het feest. Inmiddels was er al aardig wat tijd voorbij gegaan en werd het tijd dat we iets vonden. We besloten door te rijden naar Sedona en het daar te proberen.  Sedona is een prachtige plaats bomvol toeristen. Ook nergens plek. Bij een camping hing een bord dat ze vol zaten. Ze hadden wel suggesties voor andere campings in de buurt. Er zat er één tussen in Cornville maar er moest eerst gebeld worden of er plek was. Hennie sprak een man aan vroeg of hij voor ons naar de camping wilde bellen of er plek was. Dat was het geval en zo besprak zij een plaats voor vannacht. Cornville ligt 25 km buiten Sedona. Uiteindelijk zijn we hier rond 19.00 uur aangekomen en alles is aangesloten. We hebben gelijk maar voor 3 nachten geboekt. Er is hier in de buurt genoeg te zien en te beleven. De wifi van de camping is te ver weg en de mifi pakt hier zelfs ook geen signaal. Ik ga zo richting de receptie op het daar te proberen. Het was een dag vol bijzondere belevenissen. Lukt hier wel. Je moet er wat voor over hebben.

1. Will en Mieke:
    16 maart 2018
    n gewone papierenkaart...? ach..back to basic
    avontuurlijk reizen. Geweldig toch!!
  2. Jolanda:
    16 maart 2018
    Gelukkig kun je altijd terugvallen op de papieren landkaart ;) Wat een prachtige foto's weer !!
  3. Greetje Wierenga:
    16 maart 2018
    Prachtige omgeving en ehhh niet "lost" raken he.
  4. Mar velzel:
    16 maart 2018
    Wat een avonturen weer en geen ruzie gehad met Hennie met kaartlezen?hier komt het winterweer er weer aan,vorst -7 graden, kamer weer otjepietje , ik sop wel weer hoor, nog 14 dagen te gaan en dan terugkomen hoor,want dan is mijn kaas op Hein 😂😂😂
  5. Loes:
    17 maart 2018
    Heeft toch ook wel iets weer zelf kaart lezen. Zeker als je op vakantie bent. Groetjes nog veel reis plezier,