14-02 Yeppoon en Emu Park

14 februari 2020 - Rockhampton, Australië

Vandaag zijn we naar Yeppoon gereden. Dat is een kustplaatsje hier ongeveer 45 km vandaan. We gingen naar het informatie centrum en daar kregen we weer de nodige tips. Eerst gingen we naar het Yeppoon Lagoon. Onderweg zaten  zwarte kakatoes in de bomen lawaai te maken. Het Lagoon is een prachtig openbaar zwembad dat gelijkvloers ligt met het wandel gedeelte. Op de achtergrond ligt de oceaan. We dronken er koffie en gingen verder. Dit plaatsje is enorm schoon en mooi. Er is veel street art en gratis attracties op het gebied van verkoeling en schaduw. Yeppoon waterplay is geweldig voor kinderen. Het was weer enorm warm en zonnig deze morgen. Hierna zijn we naar Wreck Point Lookout  gereden. We hadden mooi zicht op de kust maar er was weinig verkoeling. Bij Bluff Point zijn we de berg opgelopen naar een vieuwpoint vanwaar er waterschildpadden in de oceaan te zien zijn. Toch zijn ze tussen de 91 cm en 124 cm en ze wegen 100 tot 185 kg. We hebben er vele gezien maar ze zijn erg ver weg en mijn camera haalde dat niet echt goed op zijn maximale zoomstand. Als je goed kijkt kan je ze zien op de foto maar met de verrekijker ging dat een stuk beter. Op de terugweg naar beneden begon het hard te regenen en toen we bij de camper aankwamen waren we behoorlijk nat ondanks de paraplu. Na een half uurtje hield het weer op. In Emu Park (een plaatsje verderop) hebben we geluncht en daar the Singing Ship bekeken. Dit is weer een monument ter ere van captain Cook die hier deze baai heeft ontdekt. Hij noemde het Keppel Bay. Hierna zijn we terug  gegaan naar de camping. We zitten nu met de airco aan en dan is het goed uit te houden. Straks gaan we naar de rodeo. Hoe dat afgelopen is vertel ik morgen.   Groetjes uit Rockhampton.