03-02 Broken Hill - Bourke 620 km

3 februari 2020 - Bourke, Australië

Vandaag een flinke reisdag dus het fotogehalte is laag. Rond 08.00 uur vertrokken we uit Broken Hill. Het was mooi weer en ongeveer 32 graden. Onderweg viel bijzonder weinig te beleven en het was heel rustig op de weg. We zagen kangoeroes maar we stopten er niet eens meer voor. Wel zagen we een aantal emoes die ik maar wel op de foto heb genomen. Ons einddoel vandaag was Bourke. Gister had ik geprobeerd een camping te boeken maar dat ging niet. Ik heb toen maar een mail gestuurd in de hoop dat ik antwoord zou krijgen. Niet dus. In Bourke gingen we naar de bewuste camping. Bleek dat die gesloten was van 31 januari t/m 4 maart. Bij het info centre vroegen we of er nog een andere camping in de buurt was. Dat was het geval. Deze camping hadden we niet gevonden op het internet. We werden naar een rv park even buiten de stad gestuurd. Het bleek een prachtige plek te zijn met ruim voldoende plaats. Het was een paarden ranch. Toen wij bij de receptie kwamen was er niemand. Er hing een telefoonnummer voor het geval er niemand aanwezig was. Ik heb toen met de telefoon in de receptie dat nummer gebeld en even later kwam de vrouw uit de stallen om ons te helpen. De eigenaresse is een groot paarden fan. Op de camping zelf liep er één los gewoon naast onze camper te grazen. Nu even uitrusten van de reis ( bijna 7 uur) en morgen op pad naar Moree.