29-01 Warrnambool-Robe

29 januari 2020 - Robe, Australië

We vertrokken vanmorgen rond 08.45 uur. We wilden om 09.00 uur bij de Telstra winkel zijn want de mifi deed helemaal niets. Daar werd ik heel vriendelijk geholpen. Ik heb de mifi enkele maanden gelden in Nedeland nieuw gekocht en nu bleek dat er een sim-lock op zat. Dwz alleen toegang tot het Vodafoon netwerk. Hierover moet ik met Vodafoon contact opnemen om hem te unlocken. Dat is hier allemaal veel werk en ik zag dat niet zitten. Degene die mij hielp zei dat bij Coles goedkope mifi’s werden verkocht voor Telstra en dat het dan geen enkel probleem zou zijn om wifi te ontvangen. Zo gezegd zo gedaan. De prijs voor de mifi viel inderdaad erg mee. (€24) Wij terug naar Telstra en binnen 40 seconden hadden we verbinding. Probleem opgelost. Onderweg was het heel rustig op de weg. We verlieten Victoria en reden South Australia binnen. Later bleek dat het hier een half uur vroeger is. In Mount Gambier stopten we om wat te eten en het Blue Lake te bekijken. Het was inmiddels dik boven de 30 graden geworden en het werd alleen maar warmer. Onderweg liep de buitentemperatuurmeter op tot 37.5 graden. In Robe (dat aan de kust ligt) was het 35 graden. Nadat Hennie op het strand zand had verzameld voor een ingenieuze constructie om het afvoerputje af te dichten ( want het stinkt behoorlijk af en toe) gingen we het stadje in. Alles is nog hetzelfde als vorige keer alleen de chinees op de hoek is verdwenen en is nu een hotel geworden. Bij de Calledonian Inn dronken we een biertje en reserveerden we een tafeltje voor vanavond. Terug op de camping moest de airco echt even aan om de ergste hitte weg te werken. Morgen gaan we richting de Barossa Valley. We hebben nu echt het idee dat het hier zomer is. Een groot verschil met onze start op Phillip Island. We gaan goed en vermaken ons uitstekend.                      Groetjes uit Robe.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    29 januari 2020
    Prachtig!
  2. Will en Mieke:
    29 januari 2020
    Weer geweldig en andersom..
    Nog bedankt voor de kaart met Mieke's verjaardag
    Dank