25-01 Geelong

25 januari 2020 - Geelong, Australië

Eerst even een klein beetje info over Geelong. Geelong is de op één na grootste stad van de staat Victoria in Australië. Het is een havenstad met ruim 205.000 inwoners. Daarnaast is het een van de grootste provinciesteden in Australië. De stad ligt aan de Coriobaai, 75 kilometer ten zuidwesten van Melbourne.

Geelong staat bekend als de poort tot diverse belangrijke toeristische attracties zoals de Great Ocean Road, de Shipwreck Coast en het Bellarine-schiereiland.

We zijn begonnen met een ontbijt in een restaurantje bij de camping. Hierna hebben we een fiets gehuurd bij Rent my Bike Australia en zijn een groot deel van de dag op pad geweest. Het was fantastisch weer. Zon, weinig wind en 26 graden. Onderweg naar de Waterfront moesten we over een brug. Er waren op dat moment roeiwedstrijden. Het is hier toch redelijk heuvelachtig dus we moesten flink ons best doen. In het centrum gingen we naar de VVV. We werden geholpen door Bev die er zelf ook niet veel van snapte maar ze deed vreselijk haar best. We besloten toen om toch maar een beetje ons eigen plan te trekken. Bij de Waterfront gingen we naar de Cunningham Pier. Hierna zijn we verder gereden. Opvallend is dat de hele stad vol staat met houten komische beelden. Ze hebben hier een speciaal anti shark gedeelte waar de mensen rustig kunnen zwemmen zonder zich druk te hoeven maken over haaien. Op de terugweg hebben geluncht bij bij het Barwon Club Hotel, een alternatieve tent waar veel concerten worden gegeven. Eerdaags komt “the Exploited” hier spelen. Misschien zegt dat jullie niets maar ik ben gek op punk. (mijn email adres is niet voor niets [email protected]) Hierna zijn we nog door het park bij ons in de buurt gereden en waren we getuige van een cricket training. Rond 16.00 uur brachten we de fietsen terug. Op de terugweg hebben we nog een heerlijk ijsje gegeten en nu zijn we bij de camper. Het is mooi geweest voor vandaag. We zijn ruim voldoende bijgekleurd en morgen hebben we hier nog een dag.

Het was/is een dag die we ons hadden voorgesteld bij een Australische zomer. Groetjes uit Geelong.

1. Will en Mieke:
    25 januari 2020