24-02 Atherton

24 februari 2020 - Atherton, Australië

Vanmorgen zijn we naar het Granite Gorge Nature Park gereden. Dat is een natuurpark waar een kolonie Rock Wallaby’s zit en die totaal niet bang voor de bezoekers zijn. Sterker nog ze komen naar je toe in de hoop dat je wat te eten hebt voor ze. Het is een aparte soort omdat ze pas in 1996 als zodanig ontdekt zijn. Men heeft het DNA van deze beestjes vergeleken met dat van andere soorten en toen bleek dat dit een volstrekt unieke soort is die nergens anders voorkomt. We hadden een zakje voer gekocht en gingen op stap. Onmiddellijk kwamen er al een stel op ons af. Ze zijn totaal niet agressief en ze doen heel voorzichtig. Het park op zich is schitterend mooi. Dat was dus absoluut de moeite waard. Terug in Atherton zijn we gaan lunchen en daarna zijn we naar Herberton gereden. Daar is een Historic Village. Dat is een open lucht museum. Er staan 62 gebouwen die allemaal authentiek zijn. Ze zijn in hun geheel naar deze plek gebracht en vormen nu een dorp. Het is echt mooi om te zien hoeveel er uit het verre verleden bewaard is gebleven. Als laatste bezochten we de krater Hypipamee. Vanaf een platform zagen we in de diepte een meer.  Het meer is 73 meter diep en het platform ligt er 58 meter boven. Jammer genoeg begon het daar hard te regenen toen we er waren maar gelukkig hadden we onze paraplu’s bij ons. Toch geen slechte score 2 attracties mooi weer en de laatste regen om af te koelen. Een prachtige dag en pas om 16.30 uur terug op de camping. Dat hebben we nog niet eerder gepresteerd. Morgen rijden we door dit mooie gebied naar Port Douglas aan de kust.             Groetjes uit Atherton.

1. T.Velzel:
    24 februari 2020
    Het ziet er prachtig uit.
  2. T.Velzel:
    24 februari 2020
    Het ziet er prachtig uit.