24-01 Phillip Island-Geelong

24 januari 2020 - Geelong, Australië

Eerst even de ervaringen van de pinguïn parade: Het was droog en het bleef droog. Alleen waren we een beetje “under dressed”. Iedereen liep met dikke jassen en dekens (vooral de Aziaten die ongeveer 80% van het geheel uitmaakten) en wij in onze zomer outfit. Want ja het is zomer in Australië. Natuurlijk waren we veel te vroeg en na even in het bezoekers centrum te hebben rond gekeken gingen we toch maar naar buiten. Buiten zagen we een moeras Walibi die blaadjes uit een boom pakte. Het begin was dus goed. Onderweg naar de tribune werden we gefotografeerd door een ranger. We mochten een opgezette pinguïn vasthouden. Ze zei nog dat dit moment het enige was dat wij zo’n beestje goed konden zien. De verwachte landingstijd was 21.00 uur en dat duurde nog 1 uur en 40 minuten. We kropen dicht tegen een groep Indiërs aan om maar niet te veel wind te vangen. Nadat ons vele malen werd verteld dat we niet mochten fotograferen omdat hun ogen daar niet tegen konden kwamen er langzaam groepjes aan land. Dat was om ongeveer 21.10 uur dus klokkijken kunnen ze ook niet. Op een afstand van ongeveer 100 meter bij ons vandaan begon de landing. Als je nagaat dat de beestjes 30 cm groot zijn en 1 kg wegen heb je een idee wat wij in het donker zagen. Niet veel dus. Het leukste is de terugweg over de boardwalk. Van daaruit kan je ze zien langs schuifelen op weg naar hun nesten. Natuurlijk hadden de Aziaten weer overal maling aan en stonden die ze uitgebreid te fotograferen. Ook schreeuwden ze naar de beestjes, wat een aso’s. Rond 22.00 uur hielden we het voor gezien en gingen terug naar de camping. Ik ben ook illegaal bezig geweest en wist toch een vrolijk groepje te fotograferen. Ik hoop dat ik er verder geen last mee krijg.

Na een paar flinke borrels gisteravond om wat door te warmen hebben we weer uitstekend geslapen. We gingen redelijk laat op pad naar Geelong. Onderweg viel niet veel te zien en we hebben alleen maar snelweg gehad. We hebben beiden gereden. Na 68 km was er een gelegenheid om te wisselen maar dat vond ik een beetje snel. Uiteindelijk konden we pas ruilen toen er nog maar 50 km te gaan was. De camping was besproken dus we werden verwacht. Later zijn we lopend naar een winkelcentrum gegaan. Daar hebben we geluncht en bij K-mart heb ik toch maar voor de zekerheid een hoodie gekocht.(€ 9) We zijn voorlopig nog niet weg bij de kust. Vanmiddag heb ik spaghettisaus gemaakt. Die gaat Hen in porties invriezen. Altijd makkelijk als je het even niet weet of genoeg hebt van het uit eten gaan. Het is droog niet koud , ongeveer 22 graden, maar het waait hier overal behoorlijk. De campings voor de Great Ocean Road in Appolo Bay en Warrnabool heb ik al geboekt dus dat zit snor. Het is hier nog steeds vakantietijd.         Groetjes uit Geelong.

1. Marjan:
    24 januari 2020
    Klinkt allemaal weer top! Ik ga maar toch genieten van een jaartje ouder worden 😂 bedankt voor de lieve kaart💋