19-02 Airlie Beach

19 februari 2020 - Airlie Beach, Australië

Vanmorgen zijn we om 07.15 uur wandelend naar de haven gegaan. We moesten daar om 07.50 uur aanwezig zijn. Het was verder dan we verwacht hadden en het duurde ongeveer een half uur voordat we er waren. Nadat het papierwerk was afgehandeld kregen we een wetsuit. We moesten maar even passen of het de juiste maat was. Lekker met 32 graden in de zon. Onze groep bestond uit 35 personen. Bij de boot kregen we nog de nodige instructies voordat we vertrokken. De eerste stop was op Whitsundays Island National Park. We konden daar zwemmen, zonnen, een wandeling naar een uitkijkpunt maken en lunchen. De wandeling heb ik overgeslagen maar Hennie niet. Volgens haar was het echt de moeite waard. Tijdens onze lunch kwam er een flinke leguaan naar ons toe die ook honger had. Hij werd met zeer zachte dwang verwijderd. De volgende stop was snorkelen in the Great Barrier Reef. Dat is een fantastische ervaring. Wat is het mooi onder water met allerlei soorten vissen en gekleurd koraal. Als afsluiter zijn we gestopt bij een prachtig resort om daar een cocktail te drinken. Hierna gingen we terug naar de haven waar we rond 16.20 uur aankwamen. Het was een prachtige dag en we hebben ervan genoten. Morgen gaan we weer verder omhoog.    Groetjes uit Airlie Beach.