09-02 Noosa - Hervey Bay 185 km

9 februari 2020 - Hervey Bay, Australië

Vanmorgen zijn we eerst naar de farmers market in Noosa geweest. Het was er behoorlijk druk maar zeker de moeite waard. Hennie kocht er wat speciale bananen. Volgens de verkoopster zijn het langzaam groeiende bananen. Deze soort kan slechts één keer per jaar geoogst worden terwijl andere soorten hier dat minstens 2 maal per jaar kunnen bovendien zijn ze onbespoten. Hierna zijn we gestopt bij het gouddelvers museum in Gympie. Dat was leuk maar niet echt wat we er van verwacht hadden. Het was een totaal plaatje hoe het er hier vroeger aan toe ging naast wat informatie over het goud delven ging het over the fifth lighthorse military museum, the Gympie fire brigade en de ambulance dienst. Ook hadden ze er nog een stukje spoorweg tussen gepropt. Heel verassend allemaal. De koude koffie met slagroom en ijs met bananencake in het restaurant maakte veel goed. Een bezoek aan het stadje viel ook wat tegen. Het is zondag vandaag en alles is gesloten. Het Empire hotel was open en dan alleen het bar gedeelte. Het was wel grappig om te zien dat hier het Australian Institute of Country Music is gevestigd. Als country fan moest dat even op de foto. In Hervey Bay hebben we voor 2 dagen geboekt bij het Ingenia Holiday park. De planning was om morgen op dolphin tour te gaan maar ik kreeg net bericht dat er vermoedelijk te weinig animo is en dat de trip niet doorgaat. Heel jammer maar we verzinnen wel wat anders hoor. We zijn naar de Esplanade gelopen en daar was bij het Torquay hotel wel wat te doen. Het was open podium middag en wie muziek wilde maken kon dat doen. We hebben 2 “artiesten” bekeken” en zijn toen na een Great Northern biertje terug gegaan naar de camping. Omdat onze naaste buurman constant zijn airco heeft aanstaan heb ik om een andere plek gevraagd en gekregen. We zitten nu lekker rustig. Het was vandaag weer mooi weer met een enkel buitje onderweg. Het was 33 graden en nu (om 18.00  uur) is het nog steeds 26 graden. We gaan lekker.      Groetjes uit Hervey Bay.