01-02 Barossa Valley – Broken Hill 475 km

1 februari 2020 - Broken Hill, Australië

Toen we vanmorgen wakker werden zagen we hoe slecht weer het de afgelopen nacht was geweest, Vlakbij onze camper was een flinke tak van een boom afgebroken en wij hadden er niets van gemerkt. We gingen niet te laat op pad want we hadden nog een flinke rit voor de boeg. In Burra stopten we even om een rondje te lopen en nog wat frisdrank in te slaan. Op dat moment was het net even droog maar even later begon het alweer te regenen. Het is slecht weer gebleven tot ongeveer 100 km voor Broken Hill. Onderweg kregen we regelmatig te maken met grote overstromingen die over de weg gingen. We moesten heel rustig rijden om er ongeschonden doorheen te komen. Bij Yunta maakten we weer een korte stop. In Yunta en op alle overige steden die we passeerden viel niets te beleven. Sommige steden hadden een inwoneraantal van 90. Vlak voor de staatsgrens met New South Wales zagen we 2 kangoeroes de weg over steken. Gelukkig kon ik ze fotograferen want ze zijn erg schuw. In Broken Hill gingen we eerst naar een Big 4 camping maar dat vonden we niets. Hierna zijn we naar “Lake View” gegaan. Er is hier geen Lake te bekennen en de view is ook niet alles. Het is hier momenteel 36 graden. Er is totaal geen internet dus gelukkig helpt de Telstra mifi ons uit de brand. Na het inchecken gingen we naar de stad om iets te eten. Dat valt niet mee hier. Ze hebben lunch van 12.00 uur tot 14.00 uur en dan sluiten ze. Daarna gaan ze pas weer open om 17,30 uur voor het diner. Wij waren er om 16.05 uur dus toen werd het maar een Mc Donalds. We zorgen dat we morgen op de goede tijd aanwezig zijn. Morgen blijven we hier trouwens  nog een dag. Wat we daarna gaan doen zien we morgen wel weer.                        Groetjes uit Broken Hill.

1. T.Velzel:
    1 februari 2020
    Land van tegenstellingen, De overstromingen zien er stoer uit. Wees voorzichtig.😰
  2. Monique Wijngaard:
    1 februari 2020
    Erg leuk om jullie te volgen. Leuk dat jullie tips erin verwerken waarvan wij in onze reizen van kunnen profiteren. Heel veel plezier voor de toekomstige dagen gewenst!
  3. Marjan:
    1 februari 2020
    Doe voorzichtig, maar toch genieten van al het moois. Veel liefs Frans en Marjan en een pootje🐾van Floris.