Yanchep National Park

14 september 2018 - Perth, Australië

Vandaag zijn we naar het Yanchep National Park geweest. Dat ligt hier 60 km vandaan. Het werd een echte “Aussi” dag. Het is een prachtig park waar je mooie wandelingen kunt maken. Toen we uitstapten zagen we al direct een kookaburra die bezig was een rups naar binnen te werken. We zijn begonnen met een wandeling om de “wetlands”. Een mooie tocht door een oerbos. Niets wordt hier onderhouden ze laten het bos gewoon met rust. Alleen worden sommige takken die het wandelpad blokkeren afgezaagd. Onderweg zagen we hoog in de bomen zwarte kakatoes. Hierna hebben we koffie gedronken. Onderweg naar de volgende wandeling zagen we koala’s in de bomen. Ze bewegen niet erg en ze zitten stil op een tak van een eucalyptus boom. Verderop zagen we een groep kangoeroes. De tweede wandeling voerde ons langs prachtige bloeiende wilde bloemen. Tijdens deze tocht kwamen we nog een groep kangoeroes tegen. Na de 2e wandeling kwam ik er achter dat ik mijn telefoon kwijt was. Ik wist zeker dat ik hem bij het koffie drinken nog had dus snel daar naar toe. Ze hadden hem inderdaad gevonden. Wij heel erg opgelucht naar het restaurant de Yanchep Inn. Het eten was perfect. Na de maaltijd besloten we om nog even bij de koala’s langs te gaan om te kijken of er nu wat beweging in zat. Dat was inderdaad het geval en af en toe bewoog er één zodat ik hem wat beter kon fotograferen. Hierna zijn we terug naar de camping gegaan. Het was een prachtige dag met een hoog wild en bloemen gehalte. We hebben er van genoten. Morgen doen we nog een dagje Perth en overmorgen hebben we een tour geboekt naar Rottnest Island dat we op de fiets gaan verkennen.      Groetjes uit Ascot (Perth)

1. Merel van Lonkhuijzen:
    14 september 2018
    Wow, wat een prachtige bloemen en natuur!