Wormer-Amsterdam-Vancouver 06-09

6 september 2019 - Hoofddorp, Nederland

Gister zijn we neergestreken in het van der Valk Hotel Schiphol. We hebben weer een arrangement zodat onze auto hier de hele vakantie veilig geparkeerd staat. Ons reisdoel is deze keer Canada. Voordat we naar mijn moeder vertrokken om een kop koffie te drinken kwamen we er achter dat één van de koffers op slot was gegaan zonder dat hij ook echt dicht was. We hadden de code wel maar hij ging met geen mogelijkheid open. Omdat de tijd al een beetje begon te dringen besloten we om maar een nieuwe te kopen bij van Os in Zaandam. De verkoopster vroeg of ik de koffer bij me had omdat zij hem zeer waarschijnlijk van het slot kon halen. Geen koffer bij ons dus terug naar huis. Terug bij de winkel lukte het haar ook niet maar ze was behoorlijk resoluut. Ze pakte een andere (nieuwe) koffer en haalde daar het slot vanaf om het vervolgens op onze koffer te monteren. Ze stelde onze code weer in en zei: Zo nu kunnen jullie in ieder geval met vakantie. Toen ik vroeg wat ik haar schuldig was antwoordde zij: Laat maar zitten, ik regel het wel met de Samsonite garantie-man. Wat een service. Na het bezoek aan mijn moeder nog even langs de kapper en toen naar het hotel. We hebben heerlijk gegeten en op de kamer wat gedronken. De vakantie is echt begonnen. Onze vlucht vandaag vertrekt pas om 15.30 uur dus we hebben ruim de tijd. We hoeven pas om 12.00 uur uit te checken. We nemen de shuttle-bus van 12.40 uur naar de luchthaven. Thuis heb ik al ingecheckt dus dat hoeft niet meer. Alleen de koffers afgeven en we zijn klaar. We vliegen dit jaar voor het eerst business-class dus we laten ons lekker verwennen. Dat komt overigens goed uit want ik heb 11 dagen geleden een ongeluk gehad op de fiets waarbij ik 5 ribben heb gekneusd. Met behulp van pittige pijnstillers (Tramadol) gaat het nu de goede kant op. Nou dit was even een korte up-date van waar we mee bezig zijn. Ons volgende bericht zal vanuit Vancouver komen en ik weet bijna zeker dat ik ook deze vakantie nog wel een paar foto's zal nemen. Groetjes van ons en tot het volgende verslag.

1. Pauline:
    6 september 2019
    Wat leuk dat jullie weer op reis gaan. Sterkte met de ribben. Tramadol is goed spul! Heb ik gebruikt na mijn operatie aan mijn heup.
  2. Gerrit:
    6 september 2019
    Kunnen jullie wel eens gewoon zonder brokken ergens naar toe?? :-) :-)
    Maak er een super gave vakantie van en kom heelhuids retour.
    Groetjes van de dorpsgenoot.
  3. Marjan:
    6 september 2019
    Wij wensen jullie een prettige vakantie. Ik lees En schrijf misschien niet veel! Want er komt voor ons een hele drukken tijd aan. Maar geniet van jullie reis veel liefs.
  4. Joke:
    Hele fijne vakantie.
  5. Mar velzel:
    6 september 2019
    Nou wat leuk weer je eerste verhaal jac. Het leest zo lekker weg. Hoop dat je ribbenpijn te harden is businessjacco. Groetjes uit sitges😎😍😍😘😘
  6. Shirley:
    Veel plezier!!
  7. Marga Moester:
    6 september 2019
    Fijne vakantie! Leuk om jullie weer te volgen. Sterkte met het herstel en geniet van de business-class.
  8. T.Velzel:
    Een hele fijne vakantie!
  9. Heleen:
    Veel plezier samen!
  10. Rineke:
    7 september 2019
    Wij kijken uit naar de verhalen en foto’s. Mooie reis.
  11. Greetje Wierenga:
    7 september 2019
    Wat een geluk dat jullie business class hadden geboekt. Kwam nu goed uit met die pijnlijke ribbenkast van je Jacco. Wens jullie een mooie reis en ehh rustig aan.
  12. Ellen Hof:
    7 september 2019
    Een hele fijne vakantie en sterkte met de ribben Jacco 👍
  13. Marco:
    9 september 2019
    Jacco en Hennie, een heel fijne vakantie! Ik sta nog op de lijst van lezers, en geniet dus maar stiekem mee. Veel plezier!