Vrijdag en zaterdag 5 en 6 november 450 en 520 km

6 november 2021 - Córdoba, Spanje

Vrijdag was ons doel Cuenca. Onderweg hadden we mooie uitzichten en was de Routa de las Cara’s in Buendia een doel van ons. Buiten het stadje vonden we deze route. Er zijn veel mooie gezichten uitgehouwen in de zandstenen rotsen te zien. Het was een aardige wandeling maar we hadden er beslist geen spijt van. Toen naar Cuenca en daar bij de Carrefourt de nodige inkopen gedaan. We begonnen een beetje door onze voorraad heen te raken. We reden naar een camping buiten de stad maar deze bleek gesloten te zijn. Verder was er niets in de buurt en op de camper.app zagen we dat er ongeveer 35 km verderop nog een camping was. Die zou het hele jaar open moeten zijn dus die kant op. Over de laatste 14 km van die rit hebben we ongeveer een uur gedaan. We gingen flink omhoog en de weg was geen meter rechtuit. Op een hoogte van 1400 meter zagen we de camping. Om er te komen moesten we eerst nog even 1500 meter over een onverharde weg vol met gaten en kuilen rijden maar uiteindelijk bereikten we de receptie. De beheerder had gelukkig wel plek voor ons. De camping op zich stelde geen bal voor maar we waren blij een plek te hebben. ’s Nachts vroor het er 5 graden en ik lag onder mijn dekbed met een T-Shirt, een hoodie met de capuchon op, mijn jogging broek en dikke wollen sokken. De volgende morgen was de grijswater afvoer (het water van de afwas enz.) Compleet bevroren. Dat deed ons beslissen dat het zo niet langer kon. We moesten naar de warmte. We besloten naar Cordoba af te zakken. Dat was een behoorlijk stuk en onderweg wilden we ook nog in Consuegra bij de windmolens van Don Quichot kijken. Dus flink gas en rond de middag waren we daar. Om alles te bekijken waren we daar ongeveer een uurtje mee bezig. En daarna op weg naar Cordoba. Het is een behoorlijk drukke stad en onze camping zat in de buurt van het centrum. Na het nodige gezoek met behulp van Maps.Me vonden we ons doel. De camping was echter gesloten. Op Google vonden we een andere camping ongeveer 10 km buiten de stad. Daar konden we terecht. Het is een mooie camping waar we waarschijnlijk nog wel een dag zullen blijven. Hennie is nu aan het uitzoeken wat er allemaal in de stad en de buurt te beleven is. Vanaf het moment dat we in de buurt van Cordoba kwamen ging de temperatuur naar 19 graden. Heerlijk. Vannacht maar weer gewoon mijn T-Shirt aan en verder niets.

Groetjes uit Cordoba.

1. Will en Mieke:
    6 november 2021
    Wel een avontuur deze trip
    succes en verder zon zon zon
  2. Pauline:
    6 november 2021
    Geniet lekker van de warmte en de mooie omgeving!
  3. Marjan:
    Leuk om weer te lezen
  4. Marjan:
    6 november 2021
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen.
  5. Wil Davidson:
    7 november 2021
    Jullie maken toch van alles mee hè, blijf maar lekker in de warmte.
  6. Mar velzel:
    7 november 2021
    Cordoba lijkt me schitterend. Lekker in de zon. Hier aan het strand waai je uit je jas.
  7. Gerard Bot:
    14 november 2021
    Geweldig gewoon, Cuenca. Wij hadden het geluk, dat een camping op 8km open was. Mooie fietsroute naar het stadscentrum. Er is veel gejubel over de hangende huisjes, maar dat was op zich niet zo. Er zijn nog maar drie van die huisjes. Maar Cuenca op zich is een juweel, die je niet moet overslaan. Voor de volgers: Ciudad Encatanda is ook een pracht.