Vliegveld - Hotel - Camper ophalen 07 en 08 september

9 september 2022 - Vancouver, Canada

Rond 15,45 uur landen we in Vancouver. Het was een rustige vlucht en het ontbrak ons aan niets. Wij hadden verwacht dat er heel strenge corona regels golden maar dat viel enorm mee. In Nederland moet je al een app invullen en daar op al je vaccinaties vermelden. Verder vragen ze ook nog wat andere zaken of je je goed voelt en geen keelpijn hebt maar meer is het eigenlijk niet. Na het invullen stuur het in en je krijgt bericht dat ze het ontvangen hebben. Dat is alles. We hadden al onze vaccinatiebewijzen uitgedraaid omdat ze die wilden zien. Nou niet dus. Beneden bij de douane even het paspoort scannen en dan er langs, Ze vroegen zelfs nergens naar. Nadat we die hobbel hadden genomen gingen we met de bagage naar buiten. We zouden opgehaald worden door een shuttlebus van ons hotel. (Sandman hotels en suites) Dus niet. We zaten trouwens ook op het verkeerde platform. We moesten één hoger zijn. Daar bleek dat onze bus was gecharterd voor een groep Filipijnse stewardessen en wij konden het schudden. We moesten maar een taxi nemen en in het hotel werd dat vergoed. Op zich geen ramp maar je zit er niet op te wachten. Uiteindelijk waren we rond 17.45 uur in ons hotel. Daar ging het ook niet helemaal lekker want volgens de balie medewerker was onze reservering gecanceld. Na veel zoeken en bellen bleek dat het toch klopte en hadden we onze kamer. Het is een oude gedateerde kamer met een interieur uit de jaren 70. Wel schoon. Als vergoeding voor de taxi kregen we een voucher voor het aan het hotel gelegen restaurant/bar Moxies. ($20) Daar hebben we wat gegeten en gedronken. We waren bekaf en al weer snel op de kamer. Heel vroeg gingen we slapen. En dan komt die business class om de hoek kijken. Ik heb volgens mij in dat vliegtuig ook al uren liggen slapen en rond 24.00 uur was ik klaar wakker. Hennie haalde nog redelijk door maar dat was ook niet optimaal.  Ik heb uren liggen te internetten op mijn telefoon en af en toe viel ik even weg. Rond 06.00 uur hadden we het wel gehad en besloten we koffie te gaan drinken bij Tim Horton aan de overkant van de weg. De gewone koffie is geen toppe maar de French Vanilla is heerlijk. Na ons koffie avontuur zijn we gaan ontbijten bij Denny's. Hennie had nog iets redelijk gezonds wat dat had ze zelf samen gesteld maar dat van mij moet je niet alle dagen eten want dan kan je naar de vaatchirurgie. Pancakes met kaneel, 2 gebakken eieren, gebakken spek en hash browns. (Ik bedoel maar) Ik kreeg het natuurlijk lang niet allemaal op. Terug in het hotel ben ik alvast maar aan dit verslag begonnen anders wordt het vanavond allemaal zo veel. We hebben al een camping besproken voor vandaag. We gaan met een Uber naar de verhuur en dan op pad. Uiteraard eerst de nodige boodschappen doen. Straks ga ik weer verder.

Uiteindelijk zijn we toch nog even een stukje gaan lopen op zoek naar een liquor store, want ja een borreltje hoort er ook bij. Terug heb ik nog even in de zon gezeten maar dat duurde niet al te lang omdat het te warm was. Binnen in de lobby kregen we mee dat koningin Elisabeth van Engeland was overleden. Rond 11.45 uur besloten we de Uber te bellen voor ons transport. Misschien hadden we mazzel en hoefden we niet tot 14.00 uur te wachten. Dat pakte verkeerd uit want er waren er nog een paar die een afspraak hadden op de voor hen juiste tijd zodat wij pas om 14.20 uur werden geholpen. Voordat je dan alle uitleg heb gehad en het voertuig hebt geïnspecteerd op schade duurt ook wel weer even zodat we pas rond 15.30 uur op pad gingen. We gingen naar de Safeway in West Vancouver. Daar waren we rond 17.00 uur klaar. We hebben lang nog niet alles maar morgen is er weer een dag. De rit naar de besproken camping ging crescendo.  Maar dan moet de camper nog ingericht worden. Nou daar is Hennie heel erg goed in en inmiddels heeft alles een plek. Ik heb het water en de elektriciteit aangesloten.  (moet ook gebeuren) Het is inmiddels 20.00 uur en het wordt zo meteen tijd voor een borreltje. Wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal zeker maar de vakantie is begonnen. We hebben er zin in . Groetjes uit Vancouver.

1. Pauline:
    9 september 2022
    Goedemorgen, het ontbijt klinkt lekker, vooral de pancakes:-)
    Heerlijk om de dag weer te kunnen starten met jullie belevenissen!
    Veel plezier
  2. Rineke:
    9 september 2022
    Nu is de vakantie echt begonnen. Fijne tijd.
  3. Marga Moester:
    9 september 2022
    Stoere camper!! Veel plezier. Benieuwd waar jullie vandaag naar toe gaan.
  4. Marjan:
    9 september 2022
    Het gaat los! Stoere camper, veel plezier vandaag
  5. Will en Mieke:
    Fijne vakantie
  6. Greetje Wierenga:
    9 september 2022
    Lekker hè dat gekloot als je denkt opgehaald te worden en er komt niemand. Dat gedoe hadden Mar en ik ook in Eindhoven. Maar jullie hebben het goed opgelost. Weer even de jetlag overwinnen en dan heerlijk op pad met die super camper. Genieten maar met veilige kilometers xx