Tennant Creek - Katherine

15 augustus 2018 - Katherine, Australië

Vanmorgen zijn we om 08.00 uur op pad gegaan omdat we vandaag nog een keer een flink stuk voor de boeg hadden. We hebben vandaag 675 km gereden. Vlak buiten Tennant Creek ligt Lake Mary Ann en daar zijn  we eerst even naartoe gereden. Dat is een mooi aangelegd meer. Toen we daar aankwamen rijden en de deuren openden kwamen van alle kanten gevogelte naar ons toe. Helm parelhoenen, kippen, pauwen, eenden en duiven dachten dat we kwamen om ze te voeren. Een heel grappig gezicht. Na een paar foto’s gingen we verder. Bij Elliott (dat riant onderweg werd aangegeven) zijn we even gestopt. Het bestond uit een benzine station annex supermarkt/postkantoor. Verderop stonden nog een paar huizen maar dat was alles. In Daly Waters zijn we gestopt om te lunchen. Ook dit was geen echte plaats maar een stop voor truckers om te eten en te tanken. De lunch was overigens prima in orde. In de zaak hing een kaart van Australië met daarin Europa verwerkt. Als je het zo bekijkt zijn we bezig de landgrenzen van Europa af te werken. Rond 15.30 uur waren we in Katherine en zijn we eerst inkopen gaan doen bij Woolworth. Na de boodschappen gingen we op zoek naar een restaurant. Alles was nog dicht en ging pas om 18.00 uur open. Dat werd ons te laat dus zijn we terug gegaan naar de winkel om daar gemarineerde kip spiezen te kopen. We hebben namelijk een buiten bbq op de camper die op gas gaat. Na het inchecken en alles aan te sluiten zijn we gaan barbecueën. Ik moet zeggen dat dit een groot succes was en dat gaan we zeker veel vaker doen. Morgen hebben we een booking voor een Katherine Gorge cruise in het Nitmiluk National park. We gaan dan met een boot door kloven waar je te voet niet kunt komen. Dus een relaxed dagje morgen en daar hebben we zin in. Het is hier nu 20.15 uur en  nog 25 graden. We gaan lekker en vermaken ons uitstekend. Groetjes uit Katherine NT.

1. Greetje Wierenga:
    15 augustus 2018
    Heerlijk jongens, dit klinkt als vakantie. Bbq, met een boot op pad, heerlijk allemaal. Geniet er van
  2. Jacco en Hennie:
    15 augustus 2018
    Gaan we zeker doen Gre. Een daggie rustig aan doen kan geen kwaad. Groetjes aan Piet en Mar. xxx