Singapore

17 januari 2020 - Singapore, Singapore

Na een paar uurtjes slapen zijn we lopend de stad ingegaan. Bij Starbucks dronken we koffie en daarna zijn we naar het centrum gelopen. Het is mooi om te zien hoeveel oude gebouwen, hoofdzakelijk kerken, tussen de enorme wolkenkrabbers staan. Ook vreemd is dat de fietspaden gewoon doorlopen in de mega grote Malls.  Er zijn hier heel veel bronzen beelden te bewonderen. Het was erg warm. Ongeveer 32 graden en licht bewolkt. We moeten er wel aan wennen. Roken is hier wel een dingetje. Er zijn verschillende plekken waar er een speciaal plekje voor is en daar wordt dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. De boetes zullen hier wel hoog zijn want je ziet niet veel mensen “wild roken”. Na een paar uur hielden we het voor gezien en zijn we naar het hotel gegaan. Volgens de stappenteller van Hennie hadden we 13.000 stappen gedaan en een afstand van 9.1 km afgelegd. Op de kamer een biertje gedronken en even bijkomen. Het is hier ten slotte 7 uur later en daar moet je wel even aan wennen. Straks gaan we naar de Premier Lounge voor cocktails en hors-d'oeuvres zoals het mooi omschreven staat. Onze ervaring is dat we daarna ruimschoots genoeg hebben gehad. Nou dat was deel 2 voor vandaag. Morgen gaan we op pad met de hop on hop off bus en morgenavond naar het vliegveld voor het vervolg naar Melbourne.

Groetjes uit Singapore.

1. Marjan:
    17 januari 2020
    Hoi hoi, ik hoop dat het gelukt is met de verandering van e-mail! Groetjes en tot horens