Monkey Mia - Kalbarri

5 september 2018 - Kalbarri, Australië

Na ons vertrek uit Monkey Mia zijn we gestopt bij een paar plekken die we op de heenweg hadden overgeslagen. De eerste stop was bij Eagle Bluff een mooi uitzichtpunt waar het water heel ondiep is. We moesten er wel 4 km over onverharde weg voor rijden maar het uitzicht was meer dan de moeite waard. Jammer genoeg zagen we geen haaien, schildpadden of stingrays  op de bodem. De volgende stop was “shell bay” dat is een strand dat alleen bestaat uit hele kleine schelpjes. Dit strand is 120 km lang en de schelplaag is 10 meter diep. Het was op dat moment bewolkt maar als de zon schijn is het helemaal wit. Onderweg naar Kalbarri kwamen we langs stukken met heel mooi bloeiende wilde bloemen. In het Kalbarri National Park zagen we langs de kant van de weg een mierenegel lopen. Hij schuifelde naar de bosjes en ik was nog net op tijd om er een foto van te maken. Zonde dat je zijn snuit niet ziet. Ze hebben een heel spits koppie. Toen ik met de camera in de buurt was ging hij een bosje in en rolde zich op. Ik probeerde hem nog met een stokje weer een beetje op gang te helpen maar hij gaf geen sjoege. Opgerold kan niets of niemand hem iets maken. Bij de Ross Graham lookout zijn we naar beneden naar de rivier gelopen. Resultaat was een prachtig uitzicht. Bij Hawk Head  hadden we weer een mooi plaatje over een gorge met een rivier in de diepte. In Kalbarri checkten we in bij de camping en zijn een stukje gaan lopen. Bij een surfshop heb ik een hoodie en Hennie een trui gekocht. Dit ivm het feit dat hoe lager we gaan hoe kouder het wordt. De warmte van een tijd terug is weg. Overdag is het nog 22 graden maar ’s avonds koelt het flink af. Dat mag de pret niet drukken want we vermaken ons iedere dag nog steeds kostelijk. In het dorp hebben we nog wat op een terras wat gedronken en toen terug naar de camper. Morgen blijven we hier nog een dag. Groetjes uit Kalbarri.