Mandurah - Fremantle

12 september 2018 - Fremantle, Australië

Het was vandaag maar een klein stukje naar Fremantle dus we waren al vroeg op de camping. Dat was ook de bedoeling want dan hadden we ruim de tijd om de stad te bekijken. Bij de receptie kregen we een plek toegewezen. Toen ik daar kwam bleek deze plek veel te klein te zijn. Ik had er misschien nog wel in gekomen maar daarna kwam ik er nooit meer uit. Dus terug naar de receptie. We kregen een andere plek en ze zeiden “this should fit you in” Dat klopte we hebben een plek waar een camper van 10 meter makkelijk kan staan. Nadat we de boel aangesloten hadden zijn we naar het dorp gegaan. Onderweg eerst nog even koffie met gebak gehad en toen op weg naar de bushalte. Er rijden hier gratis bussen naar het centrum dus dat was perfect. Het is een soort “hop on hop off” Helemaal ideaal. De stad is heel erg mooi. Er staan heel  Victoriaanse gebouwen die goed bewaard zijn gebleven. Winkels en restaurants zijn er in overvloed. Op de Cappuccino Strip hebben we geluncht bij “Monk”. Het was jammer dat het vandaag voor het eerst tijdens deze hele vakantie af en toe miezerde. Bij de Fremantle Prison hebben we een tour met een gids gedaan. Dat was leuk en interessant. De gevangenis is rond 1855 gebouwd door gevangenen en heeft 136 jaar dienst gedaan. Pas in 1991 werd het complex gesloten. Ik werd zelfs nog als voorbeeld gebruikt hoe de gevangenen destijds werden gegeseld. Na deze tour hebben we nog een flink stuk over de boardwalk gelopen waar mooie beelden op te zien zijn. Hierna hebben we de bus terug genomen. Het was een leuke dag. Fremantle is een mooie stad en we zijn blij dat we deze plek nog even ingelast hebben. Groetjes uit Fremantle.

1. Rineke:
    12 september 2018
    Heeft wat weg van New Orleans. Charmant.
  2. Ruud:
    12 september 2018
    Weer een leuk verslag en mooie foto's. Groeten van Betty en Ruud
  3. Greetje Wierenga:
    13 september 2018
    Wat een leuke stad. En ja jongens het eind begint in zicht te komen. Hebben jullie wel weer zin om naar huis te komen?