Kakadu National Park

21 augustus 2018 - Kakadu, Australië

Vanmorgen gingen we met de Yellow Water cruises op pad. Dat was een boottocht over de Yellow River. Het was een fantastische ervaring. Onderweg zagen we veel zoutwater krokodillen en diverse vogel soorten. Ook zagen we een wilde buffel langs de kant van de rivier. Hij was duidelijk niet bang voor de krokodillen die er toch in grote getalen aanwezig waren. Verderop liep een wild varken met jongen die snel in de bosjes verdwenen toen wij langs kwamen. Zoals reeds vermeld het was prachtig. Veel meer kan ik er niet van maken. De foto’s spreken voor zich. Toen we terug kwamen bij de camping hebben we eerst even koffie gedronken in het restaurant. Daarna hebben we een broodje gegeten en vervolgens gingen we het Warradjan Aboriginal Cultural Centre bezoeken. Daar mogen geen foto’s gemaakt worden dus dat hield verder even op. Binnen was het heel interessant om te zien hoe alles hier ontstaan is. Toen wij in de filmzaal naar een film over dit gebied keken hield ik het even niet meer en viel in slaap. Het was daar ook zo lekker koel. Na dit bezoek zijn we weer terug gegaan naar de camping. Natuurlijk weer naar het zwembad en daarna een biertje. Bij de camper hebben we gebruik gemaakt van de bbq. Hennie had zalm en ik had een kipspies en een paar kipkluifjes. Alles lekker gemarineerd. Morgen gaan we weer naar Katherine om daarna weer een paar dagen te “knallen”. We moeten naar Broome maar dat is hiervandaan nog ruim 1800 km. Ondanks de warmte hadden we vandaag toch één van onze mooiste dagen tot nu toe deze vakantie. We gaan nog steeds lekker. Groetjes uit het Kakadu National Park.

1. Will en Mieke:
    21 augustus 2018
    Mooie foto's en op naar de volgende stop
    groet
  2. Marga Moester:
    21 augustus 2018
    Wat een mooie trip maken jullie. Ik geniet van jullie verhalen en foto’s 🙃😀