Fremantle - Perth

13 september 2018 - Perth, Australië

Vanmorgen hebben we eerst ontbeten bij de zaak waar we gister koffie hadden gedronken en daarna nog wat lekkers ingeslagen bij een heel goede bakker. Naar onze bestemming was maar 40 km dus dat was snel gepiept. Op de camping werd ons uitgelegd hoe we met de bus naar het centrum van Perth konden komen maar daar hadden we helemaal geen zin in dus bestelden we een Uber. Voor € 12.50 zaten we midden in het centrum. Het was vandaag een bewolkte dag met regelmatig miezer buien, jammer. We zijn naar het beroemde Kings Park gelopen en gingen naar het informatie centrum. Hier werd ons duidelijk dat alle bussen die in het centrum rijden gratis zijn. Dat is wel lekker. Na de informatie zijn we de botanische tuinen gaan bekijken. Dat was erg mooi. Tijdens de wandeling hadden we ook mooie uitzichten op de stad. Terug naar het centrum gingen we met de bus. Daar hebben we nog wat gelopen en geluncht. Perth is echt een prachtige stad met nog veel oude gebouwen. Ons plan was om de “Bell Tower” nog te bezoeken maar toen we daar waren vonden we het allebei wel genoeg. We hebben weer een Uber besteld en nu we zijn weer thuis. We hebben hier nog 3 dagen dus rustig aan.              Groetjes uit Perth.