Dongara - Cervantes

10 september 2018 - Cervantes, Australië

Nadat we vanmorgen een perfect ontbijt hadden in het Seaspray Beach café gingen we op weg naar Cervantes onze volgende bestemming. Het was vandaag een vrij korte rit van 206 km. We stopten bij de Pinnacles Desert in het Nambung National Park. De Pinnacles Desert bevat duizenden kalkstenen pilaren. De pilaren zijn de verweerde en geërodeerde fragmenten van kalkstenen bedden samengesteld uit afgezette mariene organismen zoals koraal en weekdieren . Enkele van de toppen bereiken een hoogte van maximaal 3,5 meter boven de gele zandbasis. Een heel apart natuurverschijnsel en zeker de moeite waard. Vlak voor Cervantes gingen we naar Lake Thetis. In dit meer kwamen ook stromatoliten voor. Wat dit zijn heb ik al eens eerder omschreven in de reis naar Monkey Mia. Ze zijn in ieder geval heel zeldzaam. De volgende stop was het Hansen Bay viewpoint. Daar hadden we een mooi uitzicht over de Indische oceaan. We zijn nu op de camping en morgen gaan we naar Mandurah. Dat ligt ruim 70 km ten zuiden van Perth. We gaan langzaam op het einde af. Dadelijk gaan we lekker uit eten bij een bar/bistro. We hadden weer een mooie dag. Groetjes uit Cervantes.