Van Amsterdam naar Vancouver, Canada

7 september 2022 - Hoofddorp, Nederland

Dinsdag 6 september

Het is even een klusje om de koffers in te pakken, maar uiteindelijk past alles erin en gaan we op weg naar Van der Valk Schiphol voor een park, sleep, fly arrangement. Een traditie en een cadeautje van Ma Smit. Hier heeft een gigantische verbouwing plaatsgevonden. Het is groter geworden (nu 700 kamers) en even zoeken waar wat is. Maar we hebben een prima kamer en zijn al snel geïnstalleerd. We kunnen ontspannen. Eten doen we in het grote nieuwe restaurant. Het is smakelijk en de snelheid van uitserveren is uitstekend. In het hotel logeren o.a. veel vluchtelingen uit Afghanistan. Ze vallen op door hun kleding: losse broek met daar over wijde jurk en voor mannen een hes en voor vrouwen een hoofddoek.

Woensdag 7 september

Om 10 uur gaan slapen en om 7 uur zijn we wakker. Heerlijk nachtje slapen, daar knapt een mens van op. Ontbijten doen we net als drie jaar geleden bij La Place. Toen betaalden wij € 8,50 voor een prima ontbijt van jus d’orange, koffie en ieder 6 items, met keuze uit broodjes en o.a. ham, kaas, eitje, jam, yoghurt. Maar die ontbijtservice hebben ze niet meer en nu zijn wij € 16,50 kwijt voor koffie, 2 croissants met 1 boter en 1 jam en 1 baguette met kaas. We lopen een rondje door het park, waar kinderen aan het spelen zijn en mannen een rondje lopen. Om 20 minuten over 11 stappen we in de Van der Valk bus. Een gezellig gesprek met de chauffeur over zijn en onze ervaringen met camperen in Australie en we zijn als snel op Schiphol. Incheck bij Sky Priority is super snel en bij de beveiliging staat maar een kleine rij wachtenden. De douane is ook appeltje eitje, zodat we om 10 minuten over 12 al in de vertrekhal lopen. Eerst een nieuwe zonnebril kopen. Ik ben een zonnebril kwijt geraakt en de Oakley is oud en versleten. De verkoper adviseert een Maui Jim die licht is, mooi aansluit en goede glazen heeft. Doe mij die maar. Daarna landen we in de KLM business lounge. Eten en drinken is volop aanwezig en overal staan comfortabele stoelen. Hier zingen we het wel uit tot we gaan boarden. Om 15.15 uur vliegen we richting Canada, Vancouver (YVR). De vlucht duurt 9 uur en 35 minuten.

1. Mar velzel:
    7 september 2022
    Effe super de luxe eten en drinken,en een nieuwe zonnebril het kan niet op,wel een beetje zuiniger erop zijn en weten waar je hem neerlegt🤪🤪🤪een hele goede reis
  2. Will en Mieke:
    7 september 2022
    En....daar gaan we weer !!!!!
    Goede reis en een behouden vaart.
    We are watching you....
    Mieke en Will