31-01 De Barossa Valley

31 januari 2020 - Nuriootpa, Australië

Vandaag was een bewolkte dag maar toch was het 36 graden. Gelukkig ietsje minder dan gisteren. In Tanunda gingen we naar het visitors centre waar we super werden geholpen. We kregen een kaart waarop een rit stond van 57 km door de Barossa Valley. Deze route hebben we gereden. Eerst liepen we een rondje door de stad en dronken koffie bij The Red Door en daarna gingen we op pad. We stopten bij een uitzichtpunt over de hele vallei. Het was een beetje heiig dus het zicht was niet optimaal. De hele Barossa Valley is trouwens niet groter dan 12km bij 13 km. In Angaston namen we een kijkje bij de Barossa Valley cheese company waar we ook een stukje kaas kochten. Onderweg stopten we bij Maggie Beer’s farmshop. Ik ben een fan van masterchef Australia en zij verschijnt soms in een aflevering om te jureren. Hier in Australië is zij een legende. Toen wij er waren was Maggie toevallig aanwezig dus dat moest ik even vast leggen. In Seppeltsfield namen we nog een kijkje bij een giga winery. Zo te zien heeft dat de eigenaar geen windeieren gelegd. Toen het rondje afgerond was zijn we weer naar Angaston gereden om daar te lunchen. Het was inmiddels onderweg af en toe begonnen te regenen. Het koelde lekker af tot 34 graden. In Nuriootpa gingen we naar het winkelcentrum. Toen wij daar waren gingen de sluizen echt open. Het duurde maar 5 minuten en echte verkoeling bracht het niet. Ik zie trouwens nu dat er hier op de camping ook een paar spatjes op de ramen zitten maar het zet niet door. We hadden weer een mooie dag en hebben veel gezien. Morgen gaan we naar Broken Hill dat is hier 460 km vandaan en ligt in New South Wales. De verwachte reistijd is ongeveer 5 uur. Daarvandaan begint onze trip dwars door de outback richting de Goldcoast.                       Groetjes uit Nuriootpa.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Greetje Wierenga:
    31 januari 2020
    Wat een hitte zeg. En nu op naar de outback, spannend. Goeie reis