30-02 Robe-Nuriootpa 375 km

30 januari 2020 - Nuriootpa, Australië

Vanmorgen zijn we rond 08.15 uur vertrokken. Het was weer prachtig weer. Onderweg kwamen we door Kingston (De lobster capital van South Australia) Het was weer lekker rustig op de weg. Bij het Coorong National Park zagen we een grote groep pelikanen bij elkaar zitten. Ze zaten vrij ver weg maar waren redelijk te fotograferen. Langs onze weg lagen veel opgedroogde meren die nu een zoutvlakte waren geworden. Toen we de Barossa Valley inreden zagen we 3 kangoeroes in de schaduw van een boom zitten. Op onze plaats van bestemming, Nuriootpa, was het op dat moment 43 graden. We checkten in bij de camping en daarna gingen we de stad in om te lunchen bij Linke’s. Gister hadden we voor morgen on-line 2 fietsen gehuurd om hier de omgeving te bekijken. Aangezien de weersverwachting voor morgen weer 43 graden is besloten we naar de verhuurder te gaan om te kijken of de boeking gecanceld kon worden. De man had begrip voor onze situatie en zou het geld terug storten. Hij wilde waarschijnlijk niet op zijn geweten hebben dat wij morgen oververhit met een ambulance afgevoerd zouden worden. Na de nodige boodschappen te hebben gedaan gingen we terug naar de camping. We hebben een prachtige plek redelijk in de schaduw. Maar warm blijft het toch. Hennie ging aan de was en ik heb een tijdje in het zwembad gelegen om wat af te koelen. Morgen gaan we het rondje dat we zouden fietsen  met de auto doen met de airco op volle kracht. In het winkelcentrum is het ook lekker koel dus dat gaat ook wel gebeuren. Vannacht wordt het een stuk beter het koelt dan af tot 32 graden op z’n koudst. We doen hier alles op ons dooie gemak en houden het hoofd koel.                               Groetjes uit Nuriootpa wat de ontmoetingsplaats betekent.

1. Mar velzel:
    30 januari 2020
    Mooi die pelikanen en lekker rustig langs de oceaan. Prachtig