29/02 fietsen in Cairns

29 februari 2020 - Cairns, Australië

Vanmorgen hebben we een fiets gehuurd en zijn Cairns gaan verkennen. We begonnen bij de haven en hadden een mooi beeld van de skyline. Er lagen veel mooie boten en de hotels mogen er ook zijn. Hierna gingen we ice coffee drinken bij het Wharf One Café. In de stad zagen we een prachtige muurschildering van Claire Foxton. Vervolgens gingen we naar Rusty´s Market. Deze markt is er op vrijdag, zaterdag en zondag. Er wordt tropisch fruit en kruiden verkocht. Verder allerlei lokale producten zoals honing bloemen enz. Het was er behoorlijk druk. Hierna ben ik gaan zwemmen in de lagoon om toch maar even af te koelen. Het is hier momenteel 35 graden. We hebben geluncht bij Baily, een Crystalbrooke Collection Hotel. Dat was echt even genieten. Lekker eten, perfecte bediening in een mooie ruimte met airco. Na de lunch bezochten we nog de St. Monica´s Cathedral vanwege zijn prachtige glas in lood ramen. Toen nog een paar boodschappen gedaan bij Woolworth en daarna naar de camper. Hennie is hier nog even naar het zwembad geweest maar ik ben lekker binnen gebleven met de airco op 25 graden. We denken er sterk aan om de fietsen morgen nog een dag te huren. Het is het perfecte vervoer hier. Tenminste zolang je maar blijft fietsen. Voor een stoplicht wachten is al een behoorlijke beproeving.                                        Groetjes uit Cairns.

1. Will en Mieke:
    29 februari 2020
    Het is allemaal even mooi!!
    groetjes fijne reis verder