28/01 Apollo Bay / Warrnambool

28 januari 2020 - Warrnambool, Australië

Vandaag hebben we het tweede deel van de Great Ocean Road voor onze rekening genomen. Het was mooi weer en we waren al om 08.45 uur op pad. In tegenstelling tot voorgaande dagen was het redelijk rustig op de weg en bij de door ons bezochte bezienswaardigheden. In het Great Otway National Park zagen we een koala hoog in een boom. Verleden keer zagen we er meer maar nu waren we niet zo gelukkig. We stopten bij het Apostles Camping Park. Daar hebben we verleden keer overnacht en toen waren er heel veel kangoeroes. De camping was gesloten en het leek wel een spook gebeuren. We hoorden dat eigenaar de boel probeerde te verkopen maar dat lukte niet erg. Onze rit ging verder naar de Twelve Apostles. Dat zijn een aantal rotsen in de branding maar het zijn er inmiddels geen 12 meer. De volgende stop was bij een rotspartij die de Razorback wordt genoemd. Hierna hadden we lunch in Port Campbell. Vervolgens stonden The Arch, The London Bridge, The Grotto, The Bay of Martyrs en The Bay of Islands op het programma. Allemaal prachtig om te zien. Rond 15.30 uur waren we op onze camping met onze plek met een “ensuite” grappig hoor. Nadat we onze plek gevonden hadden gingen we terug naar de stad. We moesten nog wat boodschappen hebben en ik wilde een data sim-kaart van Telstra hebben voor de mifi. De kaart die ik heb pakt alleen Vodafoon of Singtel en beiden hebben hier vrijwel geen dekking. Zo heb ik er dus ook niets aan. Telstra is “het” netwerk in Australië. In de winkel werd ik vriendelijk geholpen. Ik kocht een kaart van 25 gig voor 28 dagen. (€ 18) Ik heb alleen nog geen wifi. Volgens degene die mij hielp kan het wel 24 uur duren voordat het internet “in kicked”. Anders moeten we morgen weer bij de winkel langs. Het was een prachtige dag met veel dingen om te bekijken. Morgen gaan we naar Robe. Groetjes uit Warrnambool.