28-02 Port Douglas - Cairns 61 km

28 februari 2020 - Cairns, Australië

Een heel kort ritje vandaag. Onderweg kwamen we nog een uitzichtpunt tegen waar we gestopt zijn en nog een stukje verder kwamen we bij Palm Cove, een voorstad van Cairns. We zijn daar gestopt en liepen de pier op. Er waren veel mensen aan het vissen maar zo te zien had nog niemand iets gevangen. In het water zagen we grote kwallen waar je beter niet mee in contact kunt komen. Bij the Coffee House dronken we een ice-coffee. Hierna zijn we naar de camping gereden. Volgens hun website zijn ze de dichtstbijzijnde camping bij Cairns maar je moet wel een half uur lopen voordat je in het centrum bent. Wij gingen dus met de camper. In het centrum van Cairns is veel kunstwerk te zien en ook hebben ze hier een zgn. lagoon. Dat is een openbaar gelijkvloers zwembad waar iedereen gebruik van kan maken. Op het strand zagen we een aantal pelikanen en in heel veel bomen hingen vleermuizen. Bij een Italiaan hebben we geluncht en rond 15.30 uur gingen we terug naar de camping. Ik heb nog even gezwommen om af te koelen en daarna relaxen met een appelcider. Dat is lekker spul en toch ook nog 4.5%. Morgen gaan we waarschijnlijk een fiets huren. We hebben het nog steeds erg naar onze zin.                             Groetjes uit Cairns.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    28 februari 2020
    Het centrum van Cairns is leuk hè! Ik herinner me nog goed de lagoon en de vleermuizen! Geniet lekker😘😘