26-09 Lillooet - Whistler

26 september 2022 - Whistler, Canada

Vanmorgen vertrokken we van onze heerlijk rustige camping. Geen treinen of drukke wegen in de buurt. Bij het vertrek zagen we meteen een paar herten langs de kant van de weg lopen. Eindelijk een beetje wildlife. Onderweg naar Whistler hadden we natuurlijk weer de nodige mooie uitzichten en heerlijk weer. Bij Lake Lillooet zijn we even gestopt want daar moesten we wel een paar foto’s nemen. Wat is het mooi daar. Na Pemberton waren we al snel in Whistler. In 2010 werden hier een deel van de olympische winterspelen gehouden. We besloten door te rijden naar het stadje. De drukte viel  mee. Bij de liften kregen we een beetje een afknapper. Alle liften waren gesloten voor het seizoen en alleen in het weekend nog open. Wij zijn hier op maandag en dinsdag. De lift die helemaal naar de top gaat is de Blackcomb Gondola maar die ligt hier niet ver vandaan. Morgen gaan we die dus zoeken om toch omhoog te gaan. Jammer dat de lift van Peak 2 Peak gesloten is. Daarmee ga je namelijk van de ene hoge top over een diep dal naar een andere top. De lift voor de mountainbikers was wel open en dat was te merken ook. Heel veel bikers gingen omhoog en kwamen fietsend omlaag. In de stad hebben we bij Earl’s restaurant gegeten. We moesten even wachten voor een tafeltje maar het was het wachten dubbel en dwars waard. Wat kan je daar lekker eten. Bij het inchecken op de camping kregen we natuurlijk weer de nodige beren instructies. We vertelden dat we de hele vakantie nog geen beer gezien hadden. Volgens de jongen bij de receptie moest dat hier wel lukken. Gister hadden ze nog 5 keer een zwarte beer moeten verjagen die over de parkeerplaats bij de receptie liep. Dat verjagen gaat gepaard met schreeuwen en een luide toeter. Ja, Ja wij hadden onze bedenkingen. Men had al zo vaak tegen ons gezegd dat we ze zouden zien. Gister ook nog. Hennie was net bezig met de camper op zijn plek te zetten toen ze tegen mij zei: Een beer. En ja hoor er liep een beer over het pad naast ons. Hij liep op zijn gemak naar een grasveld achter de receptie en was duidelijk op zoek naar iets. Zal natuurlijk wel eten zijn. Ik kon er mooi een paar foto’s van maken. Even later kwam de halve staf vanuit de receptie joelend naar buiten rennen om de beer te verjagen. Hè hè eindelijk een beer. Waarschijnlijk volgen er nog wel een paar hier. Weer een topdag met prachtig weer. ( 22 tot 27 graden ) de korte broek is weer aan. Hennie heeft is de tussentijd ook nog een eekhoorn gescoord!!!!