26-02 Daintree National Park

26 februari 2020 - Port Douglas, Australië

Vandaag hebben we de tour gedaan die we 2 jaar geleden georganiseerd deden. Alleen deden we het nu op eigen gelegenheid en sloegen we de krokodillen toer over. We zijn begonnen in het World Heritage Area Mossman Gorge in het Daintree National Park. Vanuit het bezoekerscentrum werden we met een bus het park ingebracht en daar deden we de ronde in ons eigen tempo. Er waren veel groepen met een gids maar daar hadden wij geen last van. Veel van die groepen zouden we trouwens gedurende deze dag regelmatig tegenkomen op andere plekken. Hierna gingen we naar Daintree village. Daar waren we nog niet geweest en als het goed uitkwam wilden we de krokodillen tour nog wel een keer doen. Daar bleek dat de tours pas 1 ½  uur later vertrokken dus daar zagen we maar vanaf. We hadden het tenslotte al eens eerder gedaan. Met de Ferry staken we de Daintree River over en gingen daar verder het NP in. Bij de Alexandra Range lookout hadden we een mooi zicht op de oceaan. Hierna bezochten we het Daintree Discovery Centre. Dat hadden we nog nooit gedaan dus dat kwam mooi uit.  We deden een  toer voorzien van audio apparatuur. Op deze manier kregen we een goed beeld van dit 180 miljoen jaar oude regenwoud. Nog verder naar het noorden stopten we bij Cape Tribulation. Dat is een strand dat voor een deel omringt wordt door mangrove bomen. De weg houdt hier op. Je kunt wel verder naar Cooktown maar dan alleen met een 4w drive. Op de terugweg zijn we nog gestopt bij de Daintree Ice Cream Co. Daar kun je alleen maar 4 bolletjes tegelijk kopen en je bent afhankelijk van hetgeen er die dag aangeboden wordt. Wij kochten een ijsje en onze smaken waren: Jack Fruit, Davidson Plum, Wattleseed en Coconut. Erg lekker alleen de plum was een beetje zuur. Daarna deden we weer een oversteek met de Ferry en gingen we terug naar de camping. Zo dadelijk gaan we weer lekker uit eten. Ik heb hier nog een nacht bij geboekt dus morgen zitten we nog steeds in Port Douglas.            Groetjes van ons.

1. Rineke:
    26 februari 2020